آمریکا به یک قانونگذار ارشد روس روادید نداد؛ مسکو: پاسخ می‌دهیم

آمریکا به یک قانونگذار ارشد روس روادید نداد؛ مسکو: پاسخ می‌دهیم
پنج‌شنبه 1 مهر 1400 - 11:17

اقدام واشنگتن در عدم صدور روادید برای رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای دولتی روسیه برای حضور در نشست سازمان ملل، واکنش تند وزارت خارجه روسیه را به دنبال داشت.

العالم - اروپا

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اقدام واشنگتن در زمینه ندادن روادید سفر به یک قانونگذار ارشد روس جهت حضور در نشست محمع عمومی سازمان ملل را بی‌جواب نخواهد گذاشت.

بنا بر گزارش رسانه‌های روس، آمریکا از صدور رواید سفر برای «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای دولتی روسیه امتناع کرد و مانع از حضور این قانونگذار ارشد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت خارجه روسیه اقدام واشنگتن در عدم صدور روادید سفر برای حضور رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای دولتی روسیه را نقض فاحش حقوق و قوانین بین‌الملل خواند.

این وزارتخانه با محکوم کردن عدم صدور روادید برای لئونید اسلوتسکی اعلام کرد: «مقام‌های آمریکایی که یک موضع خط مسبوق به سابقه و کاملاً عمدی را دنبال می‌کنند، همچنان مانع صدور روادید برای نمایندگان روسیه می‌شوند که خواهان سفر برای حضور در مراسم سازمان ملل در نیویورک هستند».

وزارت خارجه روسیه گفت: «باید اعلام کنیم که این بار لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی و عضو هیئت رسمی فدراسیون روسیه (که عضویت آن توسط رئیس جمهور روسیه تأیید شد) در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد رد شد. این خودسری بیدادگرانه و نقض قوانین بین‌المللی مطلقاً غیرقابل قبول است که البته بدون پاسخ مناسب نمی‌تواند باشد و بی پاسخ نخواهد ماند».

به گفته وزارت خارجه روسیه، آمریکا به طرزی فاحش در حال سوءاستفاده از حق خود در مزنیه میزبانی از مقر سازمان ملل است.

در این بیانیه آمده است: «به نظر می‌رسد واشنگتن برای اعمال فشار بر دیگر کشورها، در زمینه صدور روادید دستکاری می‌کند و خودسرانه تعیین می‌کند که نمایندگان چه کسانی مجاز به شرکت در رویدادهای سازمان ملل هستند و چه کسانی از دسترسی به آنجا منع بشوند».

«لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای دولتی روسیه پیش از این در جمع خبرنگاران گفته بود، او تنها عضو هیات اعزامی روسیه به سازمان ملل برای شرکت در نشست مجمع عمومی بوده است که آمریکا برای وی روادید صادر نکرد.

به گفته این قانونگذار ارشد روس، این احتمال وجود دادر که به دلیل وجود اسم او در فهرست سیاه آمریکا، روادید سفر به نیویورک برای وی صادر نشده باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها