علت عجله تل‌آویو برای نهایی‌شدن تبادل اسرا با حماس؛ تمرکز بر ایران و حزب‌الله

علت عجله تل‌آویو برای نهایی‌شدن تبادل اسرا با حماس؛ تمرکز بر ایران و حزب‌الله
پنج‌شنبه 1 مهر 1400 - 18:44

یک منبع فلسطینی مدعی شد، رژیم صهیونیستی به اطلاع مصر رسانده تمایل به نهایی کردن پرونده تبادل اسرا با حماس دارد زیرا می‌خواهد بر روی چالش‌های مهم‌تر یعنی ایران و حزب‌الله تمرکز کند.

العالم - فلسطین اشغالی

یک منبع فلسطینی که پرونده اسرا را دنبال می‌کند به روزنامه «القدس العربی» گفت، رژیم صهیونیستی به اطلاع مصر به عنوان میانجی رسانده که علاقه‌مند است پرونده تبادل اسرا با جنبش حماس را فیصله دهد.

این منبع درباره علت این موضوع گفت، رژیم صهیونیستی آتش‌بس طولانی‌مدت با نوار غزه و جلوگیری از درگیری نظامی جدید است تا بر روی چالش‌های خطرناکتر که مهم‌ترین آنها ایران و حزب‌الله هستند،متمرکز شود.

منبع مذکور ضمن اعلام اینکه هر دو طرف با تبادل اسرا منفعت‌هایی را نصیب خود می‌کنند، افزود، مصر در هفته‌های اخیر به شدت در این پرونده فعال شده و موضوع جدید در این پرونده آن است که تل‌آویو درخواست تجدید مذاکراه در این پرونده از قاهره داشته و امید می‌رود به زودی گشایشی در این موضوع حساس ایجاد شود.

وی در ادامه تصریح کرد، این بار قرارداد تبادل اسرا به صورت یکباره خواهد بود و شامل اسرای دوباره بازداشت شده در سال‌های اخیر، زنان و کودکان و سالخوردگان می‌شود. صحبت از صدها اسیر با محکومیت بالا بعلاوه دهها اسیر قدیمی از دو طرف «خط سبز» هستند که قبل از توافق «اسلو» بازداشت شده‌اند.

منبع مذکور تأکید کرد: رژیم صهیونیستی جدا از ضعف موضع آمریکا در قبال ایران نگران است همانگونه که آن را در خروج عجولانه از افغانستان و غیره نشان داد. اطلاعات و اشارات درز پیدا کرده از تل‌آویو نشان می‌دهد که تل‌آویو قصد دارد خود تهدید هسته‌ای ایران را حل کند و این باعث شده به دنبال تأمین آرامش در جبهه فلسطین باشد.

در همین ارتباط «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با خانواده‌‌های برخی از اسرای صهیونیست در دست حماس دیدار کرد.

هفته جاری، منابع مصری از تحولات غافلگیر کننده در پرونده تبادل اسرای فلسطینی و تماس‌های غیرمنتظره مقامات تل‌آویو با قاهره و اعلام امتیازدهی چشمگیر در قبال فعال کردن این پرونده راکد خبر دادند

گردان‌های القسام در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن «آرون شاؤول» نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه و رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۱۵ از قطع تماس با «هدار گولدن» نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

«آبراهام منگستو» دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام «هشام السید» در ابتدای ۲۰۱۶ در مرزهای غزه خبر داد.

القسام تا کنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده است.

پربیننده ترین خبرها