آزادی "مأرب" نزدیک تر از همیشه

آزادی
جمعه 2 مهر 1400 - 08:29

مزدوران حزب اصلاح وابسته به ائتلاف سعودی روز سه شنبه از مواضعشان در بیجان و حریب در استان شبوه در برابر حمله قهرمانان کمیته های مردمی و ارتش یمن فرار کردند و روز گذشته نیز بخشهای وسیعی از الجوبه آزاد شد.  

العالم – کشکول

با این شکست، مزدوران سعودی اماراتی در این استان نفت خیز نگران سقوط قریب الوقوع مأرب هستند.

تفاهم اخیر میان صنعا و قبایل بیحان برای اداره این منطقه توسط مردمش پس از آزادی از تروریست های القاعده و اصلاح در راستای طرح عبدالملک الحوثی برای آزادی مأرب و اداره آن از سوی اهالی و تخلیه این استان از تکفیری های القاعده و داعش و اصلاح است.

آزادی بیحان به کمیته های مردمی و ارتش یمن امکان داد با قطع ارتباط استان های شبوه و مأرب از یکدیگر، مانع رسیدن تدارکات به مزدوران هادی و اصلاح شده و زمینه پیشروی به دیگر مناطق شبوه فراهم شود.

لذا آخرین گذرگاه استان مأرب به طرف شمال بسته شد و به این شکل امکان سیطره کامل بر جاده بین المللی میان حضرموت و مأرب و منطقه نفتی صافر فراهم شده است.

ارتش یمن نیز روز گذشته با سیطره بر العبدیه و الجوبه به طرف شهر مأرب پیشروی کرد و توانست صدها مزدور سعودی را در العبدیه در این استان وادار به تسلیم کند.

با این پیشروی، زمینه برای آزادی مأرب بیش از هر زمان دیگر فراهم شده و به همین علت مزدوران سعودی، آماده باش اعلام کرده و به تقویت استحکاماتشان پرداخته اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها