المقداد: آمریکا پیش از تکرار حوادث مشابه افغانستان، سوریه را ترک کند

المقداد: آمریکا پیش از تکرار حوادث مشابه افغانستان، سوریه را ترک کند
شنبه 3 مهر 1400 - 05:14

"فیصل المقداد" وزیر امورخارجه سوریه که در نیویورک به سر می‌برد تاکید کرد، آمریکا باید خاک سوریه را ترک کند در غیر این صورت همان بلایی که در افغانستان سرش آمد در سوریه نیز تکرار خواهد شد.

العالم-سوریه

المقداد بامداد شنبه اضافه کرد: حضور نظامیان آمریکایی در سوریه غیر قانونی است و باید هرچه زودتر خاک کشورمان را ترک کنند.

وزیر امورخارجه سوریه گفت: اگر آمریکایی‌ها این کار را انجام ندهند، کار آنها همانگونه که در افغانستان و کشورهای دیگر یکسره شد، در سوریه نیز تمام خواهد شد.

وی با "سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه نیز دیدار کرد. دو طرف در این دیدار بر ضرورت پایان حضور غیر قانونی نظامی کشورها در خاک سوریه تأکید کردند.

المقداد و لاوروف همچنین بر ادامه مبارزه تا نابودی کامل عوامل تروریسم و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه تأکید کردند.

المقداد روز پنجشنبه نیز گفته بود که تحریم‌های تحمیلی آمریکا و اقدامات یکجانبه واشنگتن ملت سوریه را در مضیقه قرار داده است.

وی از سازمان ملل خواست که ضمن ایفای نقش خود در این خصوص حافظ منشور این سازمان و مبانی اصلی آن باشد.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که آمریکایی‌ها و شبه نظامیان قسد [نیروهای دمکراتیک کرد سوریه] در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها