سازمان ملل: شناسایی هویت بیش از ۳۵۰ هزار قربانی جنگ سوریه

سازمان ملل: شناسایی هویت بیش از ۳۵۰ هزار قربانی جنگ سوریه
شنبه 3 مهر 1400 - 08:19

سازمان ملل از شناسایی هویت بیش از ۳۵۰ هزار نفر از کشته‌شدگان جنگ سوریه خبر داد.

العالم - سوریه

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد هویت بیش از ۳۵۰ هزار نفر از قربانیان جنگ سوریه طی ۱۰ سال گذشته را شناسایی کرده است.

سازمان ملل این آمار را براساس نام، نام خانوادگی و تاریخ و محل کشته شدن این افراد تهیه کرده است و این رقم شامل غیرنظامیان و کسانی که در صحنه نبرد و جنگ کشته شدند، می‌شود.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به شورای حقوق بشر این نهاد گفت: ما در این آمار، ۳۵۰ هزار و ۲۰۹ نفر را که بین ماه مارس ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۲۱ در جنگ در داخل سوریه کشته شدند، شناسایی کردیم.

وی اضافه کرد این تعداد، نشان‌دهنده حداقل آمار کشته شدگان جنگ در سوریه است که مورد تایید قرار گرفته است و مطمئنا تعداد بیشتری از ۳۵۰ هزار نفر در این جنگ کشته شدند.

طبق این گزارش، بیشترین تعداد قربانیان در یک منطقه ثبت شده در سوریه متعلق به حلب است که ۵۱ هزار و ۷۳۱ نفر در آن منطقه جان خود را از دست دادند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ شمار قربانیان جنگ در سوریه را بیش از ۱۹۱ هزار نفر اعلام کرده بود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین خواستار ایجاد یک مکانیسم مستقل برای رسیدگی به مساله افراد مفقود شده در جریان جنگ در سوریه شده است.

میشل باشله در این خصوص گفت: با توجه به این که تعداد افراد مفقود شده در سوریه زیاد است، من بار دیگر درخواست خود را برای ایجاد یک مکانیسم مستقل ، با حکم بین المللی قوی ، برای روشن شدن سرنوشت و محل گم شدن افراد مفقودالاثر اعلام می‌کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها