گزارش خبرنگار العالم از راهپیمایی میلیونی اربعین

يکشنبه 4 مهر 1400 - 14:51

جمعیت میلیونی زائران از استانهای مختلف و با پیمودن صدها کیلومتر برای بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) به سوی کربلا راه افتادند.

العالم - عراق

خبرنگار العالم گفت: همه مسیرهای منتهی به کربلای مقدس مملو از زائران است و اهالی بغداد سه روز پیش به سوی کربلا رهسپار شدند.

نوید بهروز خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: جمعیت میلیونی به کربلا رسیدند و برخی نیز پس از زیارت، آنجا را ترک کردند و چالش هایی مانند ویروس کرونا نتوانست مانع از حضور زائران شود.

وی افزود: زائران ایرانی نیز روزانه با 36 پرواز وارد عراق می شوند و زائرانی نیز از دیگر کشورهای خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی هستند و هنوز حرکت زائران اربعین به کربلا مقدس ادامه دارد.

وی افزود: موکب‌های حسینی چند هفته پیش از اربعین در همه مسیرهای منتهی به کربلای مقدس برای خدمت رسانی برپا شده است، بخش مهم خدمات موکب های حسینی تهیه وسایل راحتی و خواب برای زائران امام حسین در چادرها و خیمه هاست.

وی افزود: مقامات عراق اقدامات بهداشتی ویژه‌ای با برپایی مراکز بهداشتی اتخاذ کرده و تیم های پزشکی ایرانی نیز در مسیر نجف و کربلا وجود دارند؛ یک بیمارستان ایرانی نیز در تل زینبیه برای خدمت رسانی به زائران امام حسین وجود دارد که ایران آن را وظیفه ای دینی و اخلاقی می داند.

شیخ باسم الفدعم استاد حوزه کربلا نیز به خبرنگار العالم گفت: علیرغم جمعیت میلیونی، به برکت امام حسین (ع) هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان زوار مشاهده نشده است و همچون زیارت اربعین سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته در حالی که پیش از زیارت رو به افزایش بود.

پربیننده ترین خبرها