پیکر علامه حسن‌زاده همزمان با اربعین حسینی تشییع می‌شود

پیکر علامه حسن‌زاده همزمان با اربعین حسینی تشییع می‌شود
يکشنبه 4 مهر 1400 - 14:55

ستاد ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی تایید و اعلام کرده است که مراسم وداع و تشییع پیکر علامه فردا دوشنبه همزمان با اربعین حسینی در آمل برگزار می‌شود.

العالم - ایران / سیاسی

اعضای این ستاد ساعت ۱۰ امروز یکشنبه با تشکیل جلسه ای در فرمانداری و جمع بندی نظرات شرکت کنندگان ، زمان آغاز مراسم وداع و تشییع پیکر علامه را ساعت ۱۰ صبح و مکان آن را هم میدان ۱۷ شهریور آمل تعیین کرده اند.

قرار است پیکر علامه پس از وداع در میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم تشییع و از آنجا به زادگاهش، روستای «ایرا» در بخش لاریجان منتقل شود.

فرماندار آمل در نشست ستاد ارتحال علامه حسن زاده گفت : فردا دوشنبه مردم استان مازندران اربعین متفاوتی را میزبانی خواهند کرد.
علیرضا شریعت افزود : مراسم وداع و تشییع پیکر علامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در محل و مسیرهای تعیین شده برگزار و بر اساس تصمیم خانواده این عالم بزرگوار برای خاکسپاری به روستای ایرا انتقال خواهد یافت.

فرماندار آمل در عین حال گفت که نتیجه تصمیم گیری ستاد در نشستی که عصر امروز با حضور استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در استان در بیت علامه برگزار می شود، مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و هرگونه تغییر در برنامه به اطلاع خواهد رسید.

شریعت همچنین گفت که طبق نظر استانداری علاوه بر آمل؛ در کل استان مازندران یک هفته اعزای عمومی اعلام شد.

علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ دیده ار جهان فروبست. علت فوت علامه از سوی مسئولان درمانی عارضه قلبی ناشی از کهولت سن اعلام شده است.

حسن‌زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای « ایرا » بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد. او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

علامه در سال ۱۳۴۲ش از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد. این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد. شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. او همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست.

علامه حسن زاده آملی، کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساند.

پربیننده ترین خبرها