نشست گروه ۲۰ درباره افغانستان ۶ مهر برگزار می شود

نشست گروه ۲۰ درباره افغانستان ۶ مهر برگزار می شود
يکشنبه 4 مهر 1400 - 17:05

سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که گروه بیست روز ۲۸ ماه سپتامبر (۶ مهر) درباره افغانستان نشست برگزار می کند.

العالم - اروپا

ورشینین روز یکشنبه به خبرگزاری تاس گفت: اجلاسی گروه بیست برای بررسی مسائل افغانستان روز ۲۸ سپتامبر(۶ مهر) برگزار می شود.

معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این پرسش که چه کسی از طرف روسیه در این اجلاس شرکت می کند گفت که مقدمات اجلاس فراهم می شود و قرار است روسیه دعوت نامه ای برای شرکت در این اجلاس دریافت کند.

پیشتر ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا که ریاست دوره ای گروه بیست را برعهده دارد که اجلاس این گروه درباره مساله افغانستان پس از نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهد شد.

بیش از یک ماه است که گروه طالبان افغانستان را تصرف کرده است و این کشور که ۲۰ سال در اشغال آمریکا و متحدان غربی این کشور قرار داشت در وضعیت نابسامان اقتصادی قرار دارد.

گروه ۲۰ که ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال ۱۹۹۹میلادی تشکیل شد و در سال ۲۰۰۸ با تشکیل جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی اهمیت خاصی پیدا کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها