بحرانی شدن اوضاع اقتصادی عدن و خشم و نارضایتی مردم جنوب یمن

بحرانی شدن اوضاع اقتصادی عدن و خشم و نارضایتی مردم جنوب یمن
يکشنبه 4 مهر 1400 - 21:03

مردم جنوب یمن با بحران های معیشتی روبروهستند که بی وقفه در حال افزایش است به گونه ای که ریال یمن در بازار ارز عدن شاهد سقوط بی سابقه ای در برابر دلار بود این در حالی است که قطعی برق نیز یکی از بحران های ترسناکی است که جنوب از مدتها پیش با آن درگیر است.

العالم داغهای مجازی

علیرغم بسته بودن مغازه ها و صرافی ها شهر عدن از دو هفته پیش و توقف خرید و فروش ارز ارزش ریال یمن،همچنان در حال کاهش است.

این در حالی است که اتحادیه صرافان خواهان برپایی اعتصاب گسترده در اعتراض به سقوط بهای ارز و وضعیت اقتصادی بحرانی کشور است .

دیروز شنبه نیز صدها نفر در شهر تعز در مرکز یمن برای محکوم کردن وضعیت اقتصادی و معیشتی و کاهش ارزش پول تظاهرات برگزار کرده و خواهان برکناری دولت هادی شدند.

چندین منطقه در استانهای عدن ،لحج،شبوه و حضرموت درشرق کشور هفته گذشته شاهد اعتراض های مردم خشمگین وآتش زدن لاستیک خودروها و بستن خیابانها و راههای اصلی در اعتراض به بحرانی شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی و کاهش سطح خدمات بود دراین اعتراض ها ، درگیری هایی با نیروهای امنیتی به وجود آمد که به کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 10 نفر در دو استان عدن و حضرموت منجر شد.

در همین راستا هشتگ# وضعیت معیشتی در جنوب در پایگاههای اجتماعی یمن ترند شد و شمار زیادی از کاربران یمنی نارضایتی و خشم خود را از وضعیت نابسامان معیشتی ابراز کردند.

ساره الیافعی در پایگاه توییتر گفت وضعیت بسیار بحرانی است و نمی توان نسبت بدان بی توجه بود . هر روز نیز در حال شدت یافتن است وی هشدار داد وضعیت معیشتی به گسترش فقر و قحطی و جنایت منجر خواهد شد

در سایه این وضعیت بحرانی معیشتی و کمبود خدمات و نبود امنیت در جنوب یمن، جنوبی ها باید بدانند عربستان و امارات مزدورانشان آنگونه که وعده داده و تبلیغ کرده بودند،برایشان پیشرفت و ثبات و رفاه نیاورده بود بلکه آنان به سادگی طرح ها و برنامه های ویژه ای داشتند که هیچ ارتباطی به مشکلات و آینده شهروندان یمنی نداشت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها