ورود سومین محموله از کمک های بشردوستانه ایران به کابل+فیلم

دوشنبه 5 مهر 1400 - 09:33

سومین محموله از کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای ملت افغانستان وارد فرودگاه کابل شد. این محموله شامل 15 تن مواد غذایی و داروست.

العالم - ایران

جمهوری اسلامی با ایجاد پل هوایی برای کمک به همسایه شرقی خود، افغانستان و تأمین نیاز این کشور به غذا و لوازم پزشکی و دارو، تا کنون چندین پرواز حامل کمک های بشردوستانه به این کشور فرستاده است.

ملا عبد الباری، مسئول استقبال از این کمک ها در فرودگاه کابل مراتب قدردانی کشورش را از این اقدام ایران اعلام کرده و گفت که این کمک ها در شرایط و مقطع زمانی مهم و بسیار حساس به خصوص پس از خروج اشغالگران آمریکایی، وارد افغانستان می شوند.

سازمان ملل اعلام کرده است که افغانستان برای نجات از گرسنگی و قحطی قریب الوقوع، تا اواخر سال جاری به بیش از 600 میلیون دلار کمک نیاز دارد.

یکی از مهاجران در کابل گفته است: "مهاجرانی که وارد کابل شده اند از همه ولایات افغانستان به اینجا آمده اند. آنها همه دار و ندار خود را از دست داده و حتی کرایه ماشین برای بازگشت به شهر خود را ندارند".

سازمان ملل می کوشد تا قبل از آغاز فصل سرما، طی هفته های آینده کمک هایی را به دست نیازمندان در شهرها و مناطق دوردست برساند.

پربیننده ترین خبرها