طالبان اعلام کرد؛

آمادگي فرودگاه کابل برای ازسرگیری پرواز‌ها

آمادگي فرودگاه کابل برای ازسرگیری پرواز‌ها
دوشنبه 5 مهر 1400 - 10:15

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان روز یکشنبه اعلام کرد، فرودگاه بین المللی کابل در حال حاضر برای پرواز‌های بین المللی کاملاً عملیاتی است و همه خطوط هوایی می‌توانند پرواز‌های خود را از سر بگیرند.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاري رويترز؛ عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان در بیانیه‌ای گفت: با حل شدن مشکلات فرودگاه بین المللی کابل و عملیاتی شدن کامل این فرودگاه برای پرواز‌های داخلی و خارجی، امارت اسلامی افغانستان به همه خطوط هوایی درباره همکاری کامل خود اطمینان می‌دهد و انتظار دارد همه خطوط هوایی و کشور‌هایی که قبلاً به کابل پرواز کرده بودند پرواز‌های خود را مانند گذشته از سر بگیرند.

فرود

وی افزود، وزارت امور خارجه بار دیگر درباره همکاری کامل خود برای برقراری پرواز‌ها بیش از ۴۰ روز پس از تسلط طالبان بر افغانستان، اطمینان می‌دهد.

هنگام خروج نیرو‌های تحت رهبری آمریکا و اتباع آمریکایی در ۳۱ اوت، فرودگاه کابل آسیب دید و بسیاری از امکاناتش تخریب شد.

مقامات این فرودگاه تائید کردند از قطر، بحرین، امارات عربی متحده، ازبکستان، قزاقستان و پاکستان پرواز‌هایی حامل کمک‌های بشردوستانه وارد فرودگاه کابل شده اند و با وجود تعلیق طولانی مدت پرواز‌ها از اواسط ماه گذشته، از پاکستان، ایران و قطر هواپیما‌های مسافربری در این فرودگاه نشسته اند.

صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها