گزارش العالم از حال و هوای کربلا در اربعین

دوشنبه 5 مهر 1400 - 17:23

خبرنگار العالم در کربلا از ادامه ورود میلیون‌ها زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از استانهای مختلف عراق به این شهر در آستانه اربعین خبر داد.

العالم – عراق

وی افزود: پیش بینی عتبات مقدسه کربلا آن است که به رغم کرونا و چالشهای بهداشتی و امنیتی، امسال تعداد زوار به بیش از 15 میلیون نفر برسد که بسیاری از آنان از مناطق دور عراق مانند بصره و از خارج مانند ایران، سوریه و لبنان آمده اند.

خبرنگار العالم ادامه داد: هیچ مشکلی در تردد زوار روی نداده و طرح امنیتی نیز موفقیت آمیز بوده و هیچ مشکل امنیتی در راهپیمایی اربعین به طرف کربلا حادث نشده است.

وی با اشاره به تهدیدهای امنیتی علیه راهپیمایی اربعین گفت که نیروهای امنیتی عراق هر نوع توطئه تروریستی برای هدف قرار دادن زوار را از پیش خنثی کرده اند.

به گفته وی، عثمان الغانمی وزیر کشور عراق برای نظارت بر حسن برگزاری مراسم اعم از ورود و خروج زوار از کربلا وارد شهر شده است و وزارت حمل و نقل نیز اعلام کرده که تمام توان خود را برای انتقال زوار به استانهایشان پس از پایان مراسم اربعین بسیج کرده است.

خبرنگار العالم یادآور شد که زوار عراقی پس از پایان اربعین راهی استانهای خود خواهند شد اما زوار خارجی برای زیارت به دیگر عتبات مقدسه عراق به ویژه سامراء و کاظمین خواهند رفت.

به گفته وی، تصاویر گویای التزام زوار به رهنمودهای بهداشتی و امنیتی با تأسی به خط اهل بیت (ع) و نشانگر سطح بالای فرهنگی، سیاسی و اخلاقی آنان است. از سوی دیگر زوار اعم از عراقی و خارجی در مراسم امروز پرچمهای گروههای مقاومت را برفراشتند تا به دشمن بفهمانند که مسیر حضرت امام حسین (ع) همان مسیر مقاومت، انقلاب و اصلاح است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها