واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران

واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران
دوشنبه 5 مهر 1400 - 18:02

سه کشور اروپایی عضو برجام روز دوشنبه در واکنش به گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای موافقتنامه‌های پادمانی از سوی ایران، خواستار همکاری کامل و فوری تهران برای شفاف‌سازی در این زمینه شدند.

العالم - اروپا

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد آمده است:ما به طور کامل از راستی آزمایی حرفه‌ای، مستقل و بی طرفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تعهدات پادمانی ایران حمایت کرده و به آن اعتماد داریم.

انگلیس، فرانسه و آلمان در این بیانیه عنوان کردند: ما اهمیت ارزیابی تمام اطلاعات مرتبط با مسائل پادمانی را که با فعالیت‌های استاندارد (آژانس) همسو است مورد تاکید قرار داده و این سازمان را به ادامه این روند تشویق می‌کنیم.

آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز یکشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: ایران از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر (۲۹ الی ۳۱ شهریور) به بازرسان آژانس اجازه سرویس تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت حافظه دوربین‌ها در تمام محل‌های ضروری در ایران به جز کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجموعه تسای کرج را داده است.

تروئیکای اروپایی در بیانیه خود نسبت به فرازهایی از گزارش ادعایی آژانس مبنی بر اینکه ایران توضیحات فنی معتبری را درباره وجود ذرات اتمی ساخت انسان که نخستین بار در فوریه سال ۲۰۱۹ شناسایی شد ارائه نکرده عمیقا ابراز نگرانی کردند. آن‌ها در این بیانیه عنوان کردند که این درحالیست که بالغ بر ۱۸ ماه از تعاملات فشرده میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گذرد.

خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین خبرها