افزایش بهای جهانی نفت به بالاترین سطح در ۳ سال اخیر

افزایش بهای جهانی نفت به بالاترین سطح در ۳ سال اخیر
سه شنبه 6 مهر 1400 - 08:27

سیر صعودی بهای طلای سیاه برای ششمین روز متوالی ادامه دارد.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، صبح امروز و همزمان با تشدید نگرانی‌ها درباره کمبود ذخایر انرژی مورد نیاز در برخی از مناطق جهان، بهای جهانی نفت برای ششمین روز متوالی افزایش یافت. کاهش محدودیت‌های مرتبط با کرونا سبب شده است تقاضا برای نفت در کشورهای مختلف افزایش یابد.

صبح روز سه‌شنبه بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۴۲ سنت افزایش، معادل ۰.۵ درصد، به ۷۹ دلار و ۹۵ سنت رسید که از اکتبر سال ۲۰۱۸ بی‌سابقه است. بهای شاخص برنت روز دوشنبه نیز ۱.۸ درصد افزایش یافته بود. همچنین صبح امروز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با ۴۱ سنت افزایش، معادل ۰.۵ درصد، ۷۵ دلار و ۸۶ سنت معامله شد که در ۲ ماه اخیر رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود. بهای این شاخص مهم نفتی نیز دیروز ۲ درصد صعود را تجربه کرده بود.

این در حالی است که کاهش محدودیت‌های کرونایی شرایط را برای تأمین منابع انرژی مورد نیاز کشورهای مختلف دشوار کرده است. ژاپن در آستانه لغو محدودیت‌های مرتبط با کرونا قرار دارد و از سوی دیگر، تولیدکنندگان بزرگ آفریقایی نظیر نیجریه و آنگولا نمی‌توانند دست‌کم تا سال آینده میلادی تولیدات خود را افزایش دهند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها