در گفتگو با العالم مطرح شد؛

آیا اسرائیل دچار ناکامی سیاسی و امنیتی شده است؟

آیا اسرائیل دچار ناکامی سیاسی و امنیتی شده است؟
سه شنبه 6 مهر 1400 - 22:59

فراس یاغی مدیر مرکز پژوهش های بین المللی و عبری القدس گفت : منطقه و نه فقط  فلسطین شاهد تغییرات واقعی بوده  و وضعیت پس از درگیری شمشیر قدس دیگر مانند قبل نیست.

العالم- فلسطین

فراس یاغی مدیر مرکز پژوهش های بین المللی و عبری القدس در گفت وگوی ویژه با شبکه العالم در برنامه "ضیف و حوار" گفت: میزان بازدارندگی تفاوت یافته و سازمان امنیتی اسرائیل اعتراف کرده که نتوانسته در داخل نوار غزه به ویژه پس از درگیری سیف القدس بازدارندگی داشته باشد.

یاغی گفت : ما دیدیم که چگونه ملت فلسطین در کرانه باختری و داخل فلسطین و الشتات برای درگیری گسترده با اشغالگران صهیونیستی با غزه متحد شد .

وی تاکید کرد: وضعیت منطقه به نفع مقاومت و علیه استکبار و استعمار سلطه یافته بر خاورمیانه است .

وی افزود: ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری یک روز نیز از مبارزه با اشغالگران دست برنداشتند و اشغالگران نیز نتوانستند انچه را که می خواهند بر مقاومت فلسطین تحمیل کنند و ملت فلسطین به ویژه با وجود محور کامل در منطقه باید برای مقابله با استعمار و استکبار در منطقه با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند.

وی افزود: سیستم امنیتی اسرائیل با دقت حوادث منطقه و نه فقط غزه ،دستاوردهای عملیات شمشیر قدس ، حوادث لبنان مبنی بر ورود نفت ایران که محاصره لبنان را شکست و قانون سزار امریکا در سوریه را که به دادن چراغ سبز امریکا برای عبور کاروان مصر به اردن و سوریه منجر شد، را بررسی می کند .

وی افزود: اسرائیل با یک جبهه کامل در منطقه مقابله می کند لذا به خوبی می داند به ویژه با عقب نشینی امریکا از افغانستان پس از 20 سال ، هر درگیری در چندین جبهه و نه یک جبهه شکل خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها