کشتار عزاداران حسینی در مراسم اربعین در نیجریه

چهارشنبه 7 مهر 1400 - 09:18

درپی تیراندازی نیروهای امنیتی نیجریه طی راهپیمایی های اربعین امام حسین (ع) در آبوجا، 8 تن از عزاداران به شهادت رسیدند.

العالم-آفریقا

کشتار این افراد صرفا به جرم مشارکت در مراسم اربعین بود. عبدالله محمد عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت که این عزاداران در بزرگراه آبوجا- کوبوا به صورت کاملا مسالمت آمیز مشغول راهپیمایی بودند تا اینکه گروهی متشکل از پلیس و ارتش به سمت آنان گاز اشک آور پرتاب کرده و تیراندازی نمودند.

عبدالله محمد افزود:" هنگامی که پلیس و سربازان به آن مکان رسیدند، آغاز به شلیک گاز اشک آور نموده و از سلاح گرم علیه ما استفاده کردند. عمده حاضران زنان و کودکان بودند چرا که مردان نماز خود را خوانده و رفته بودند. آنها به بی گناهان و زنان حمله کردند، بسیاری از شرکت کنندگان سراسیمه میان درختان پناه گرفتند و تعداد زیادی نیز بر اثر تیراندازی مجروح شدن".

پیروان اهل بیت علیهم السلام در نیجریه ده ها سال است که از تبعیض و سرکوبی که حکومت در حق آنها روا می دارد، رنج می برند و مورد بازداشت، شکنجه و قتل قرار می گیرند.

گفتنی است که سال 2015 نیز حمله وحشیانه مشابهی اتفاق افتاد. هنگام اجرای مراسم اربعین در زاریا نیروهای امنیتی به خانه ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه یورش بردند. طی این حملات صدها نفر شهید ومجروح شدند. یکی از آنها فرزند شیخ زکزاکی بود که به همراه همسرش دستگیر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها