وزیر خارجه پیشین ژاپن، نخست‌وزیر می‌شود

وزیر خارجه پیشین ژاپن، نخست‌وزیر می‌شود
چهارشنبه 7 مهر 1400 - 12:12

وزیر خارجه پیشین ژاپن با پیروزی در انتخابات رهبری حزب حاکم کشورش، به عنوان نخست‌وزیر جدید ژاپن منصوب می‌شود.

العالم - آسیا

با پیروزی «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه پیشین ژاپن در انتخابات رهبری حزب حاکم این کشور، وی به عنوان نخست‌وزیر بعدی ژاپن منصوب خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیشیدا با پیروزی در انتخابات رهبری حزب حاکم، هم‌اکنون جانشین «یوشیهیده سوگا» می‌شود که تنها یک سال به عنوان نخست‌وزیر ژاپن خدمت کرد و پس از آن استعفا کرد.

سوگا در سپتامبر سال ۲۰۲۰ به عنوان نخست‌وزیر ژاپن منصوب شد و تنها یک سال در این سمت فعالیت داشت و سپس استعفا کرد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، کیشیدا به عنوان رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات به طور قطع روز دوشنبه هفته آینده (۱۲ مهر ماه) در پارلمان ژاپن که کنترل آن برعهده حزب لیبرال دموکرات و حزب ائتلافی است، به عنوان نخست‌وزیر بعدی ژاپن انتخاب می‌شود.

کیشیدا پس از پشت سر گذاشتن دو نامزد خانم به نام‌های «سانائی تاکایچی» و «سیکو نودا» در دور اول انتخابات ژاپن، در نهایت «تارو کونو» وزیر واکسیناسیون ژاپن را در دور دوم شکست داد و به عنوان رهبر حزب حاکم کشورش برگزیده شد.

رأی‌گیری حزب حاکم ژاپن برای انتخاب یک رهبر جدید روز چهارشنبه وارد دور دوم شد و این در شرایطی صورت می‌گیرد که نخست‌وزیر بعدی این کشور، مسئولیت‌هایی چون رسیدگی به اقتصاد آسیب‌دیده از همه‌گیری و تضمین یک ائتلاف قوی با واشنگتن در میان افزایش خطرات امنیتی منطقه‌ای را برعهده خواهد داشت.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، رهبر جدید حزب حاکم ژاپن می‌بایست برای بهبود وجهه این حزب که تا حد زیادی در نتیجه عملکرد یوشیهیده سوگا تحت تأثیر قرار گرفته، تلاش کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم ژاپن از نحوه رسیدگی سوگا به همه‌گیری کرونا و اصرار وی برای برگزاری المپیک در شهر توکیه در تابستانی که گذشت، بسیار ناراضی هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها