تبادل بیش از 200 اسیر میان دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی+عکس

تبادل بیش از 200 اسیر میان دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی+عکس
چهارشنبه 7 مهر 1400 - 14:59

پس از اعلام مکرر مقامات دولت صنعاء مبنی بر آمادگی برای تبادل تمامی اسرا با دولت مستعفی یمن، رسانه‌ها از تبادل بیش از 200 اسیر در یکی از استان‌های جنوبی یمن خبر دادند.

العالم - یمن

منابع یمنی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که بیش از ۲۰۰ اسیر، امروز، میان نیروهای دولت صنعاء و نیروهای دولت مستعفی مبادله شده‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه»، این عملیات با میانجیگری مقامات محلی یمن در استان «تعز» صورت گرفته است.

منابع محلی خبر دادند که امروز حدود ۱۴۰ اسیر از نیروهای دولت مستعفی با ۷۰ اسیر از نیروهای صنعاء مبادله شده‌اند.

پایگاه خبری «المشهد المینی» نیز گزارش داد که عملیات تبادل اسرا در شهرستان «سامع» استان تعز صورت گرفته است.

این عملیات در حالی میان دو طرف صورت گرفته است که «احمد ابو حمزه» مسئول بخش حقوقی کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن، پیشتر،‌ اعلام کرده بود که این دولت آماده است تا با ائتلاف متجاوز سعودی، تمامی اسرا را مبادله کند.

بزرگ‌ترین مبادله اسرا در یمن تحت نظارت سازمان ملل و کمیته جهانی صلیب سرخ در مهر ۱۳۹۹ انجام شد و طی آن ۱۰۸۱ اسیر و بازداشتی از جمله ۱۵ نظامی سعودی و چهار نظامی سودانی که در قالب نیروهای ائتلاف سعودی در یمن حضور داشتند، آزاد شدند.

بر اساس توافق سوئد امضا شده میان دولت صنعاء و دولت مستعفی یمن قرار شده بود همه اسرا با هم مبادله شوند؛ اما چیزی که مانع عملی شدن آن شد، واقعیت تحولات میدانی برای مزدوران ائتلاف سعودی بود چراکه از طرف‌های متعدد و مختلفی تشکیل شده‌اند و اختلافات موجود در محافل مزدوران سعودی مانع انجام مبادله کامل اسرا می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها