کینه‌شتری سعودی‌ها؛ حذف نام فلسطین از نقشه توسط دانشکده‌ای در جده

کینه‌شتری سعودی‌ها؛ حذف نام فلسطین از نقشه توسط دانشکده‌ای در جده
چهارشنبه 7 مهر 1400 - 20:36

دانشکده پزشکی "البترجی" در جده، طی مراسم جشنی که به مناسبت روز ملی عربستان سعودی گرفت در حمایت از رژیم صهیونیستی اقدامی فراتر از عادی‌سازی روابط صورت داد؛ زیرا در نقشه جغرافیایی که در این مراسم به نمایش در آمده؛ هیچ اثری از فلسطین در آن نیست و به جای آن، "اسرائیل" را درج کرده است.

العالم- کشکول

این نقشه را که روی میزی بزرگ در مراسم به نمایش درآمده، "ترکی الشهلوب" نویسنده و روزنامه‌نگار سعودی در حساب کاربری خود در توییتر نیز منتشر کرده است تا این پیام واضح به ملت سعودی انتقال شود که در دوران حکمرانی "محمد بن‌سلمان" ولیعهد- که دوران رفاه و عادی‌سازی- است باید فلسطین را فراموش کنند و جایگاه اسرائیل را بدانند و همچنین این "واقعیت جدید" را بپذیرند، و وای به حال کسانی‌که آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

از دیگر پیام‌های این نقشه جعلی آن است که "ایده به رسمیت شناختن و پذیرفتن اسرائیل" محدود به حکومت سعودی و ساده‌لوحان سعودی نیست بلکه این ایده در میان نخبگان و طبقه فرهیخته جامعه، از جمله اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور نیز مطرح است.

تلاش برای مطرح ساختن این ایده که "فلسطین به تاریخ پیوسته و هیچ اثری از آن در نقشه نیست"، تلاشی از سوی بن‌سلمان است تا خود و آل‌سعود را از تنگنا خارج و روابط با اسرائیل از حالت محرمانه به وضعیت علنی منتقل کند؛ تلاش‌هایی که امارات، بحرین، سودان و مغرب آن را با موفقیت به نتیجه رساندند و روابط‌شان با صهیونیست‌ها با تشویق و حمایت علنی سعودی‌ها عادی کردند.

تفاوت قائل شدن میان کینه و دشمنی صهیونیست‌ها و کینه دشمنی رژیم‌های مرتجع عربی علیه ملت فلسطین بسیار سخت است. برخی معتقدند که کینه و دشمنی این رژیم‌های مرتجع علیه فلسطینیان بیشتر از کینه و دشمنی صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین است، و این امر را می‌توان با بررسی اظهارات مسئولان ارشد این رژیم‌های عربی و نیز مواضع نخبگان و روزنامه‌نگاران‌شان علیه ملت فلسطین، قدس، قضیه فلسطین و مقاومت فلسطین مشاهد کرد.

به عنوان تأکید درخصوص جعلی بودن این نقشه مسموم سعودی- صهیونیستی کافی‌ست به سناریوی مشابه آن، یعنی تحریف اسم جاودانه "خلیج‌فارس" اشاره کنیم و بگوییم که تمام رسانه‌های رژیم‌های مرتجع عربی و نیز رسانه‌های تحت حمایت این رژیم‌ها به رغم وجود اسناد و حقایق تاریخی، این نقشه‌ها و اسامی جعلی را منتشر کنند به این امید که با کمک دلارهای‌شان بتوانند واقعیت‌های روی زمین را تغییر دهند و فلسطین را از هستی ساقط و یا اسم خلیج‌فارس را تحریف کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها