یک شهروند آمریکایی به دور زدن تحریم‌های کره شمالی متهم شد

یک شهروند آمریکایی به دور زدن تحریم‌های کره شمالی متهم شد
چهارشنبه 7 مهر 1400 - 21:38

دادستانی آمریکا مدعی شده که یک شهروند این کشور به اتهام کمک به دور زدن تحریم‌ها به کره شمالی محکوم شناخته شده است.

العالم - آمریکا

دادستان ایالات متحده در نیویورک از محکومیت یک شهروند این کشور به جرم کمک به کره شمالی در دور زدن تحریم‌ها خبر داد.

وبگاه «وزارت خارجه آمریکا» اعلام کرد «ویرجیل گریفیتس» شهروند آمریکایی متهم شده است که با ارائه خدمات به کره شمالی، قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی (IEEPA) را نقض کرده و این امکان را به کره شمالی داده است تا با رمز ارز و فناوری بلاک چین تحریم‌ها را دور بزند.

«آدری استراوس»، دادستان ایالات متحده گفت که ویرجیل گریفیتس اعتراف کرده که به یکی از خطرناک‌ترین دشمنان خارجی کشورمان ، کره شمالی کمک کرده بود. گریفیتس با دیگران برای ارائه خدمات ارزهای رمزنگاری شده به کره شمالی در فرار از تحریم‌ها همکاری کرد و برای این کار به کره شمالی سفر کرد. در این روند،گریفیتس با تضعیف تحریم‌های کنگره و رئیس جمهور برای اعمال حداکثر فشار بر کره شمالی، امنیت ملی ایالات متحده را به خطر انداخته است.

آمریکا مدعی است که گریفیتس، متخصص ارزهای رمزنگاری، از سال 2018 با تدوین برنامه‌هایی برای ارائه خدمات به کره شمالی درتوسعه زیرساخت ارزهای رمزنگاری شده کمک کرده است.

دادستانی آمریکا مدعی شده است که گریفیتس همچنین تلاش کرد تا سایر شهروندان آمریکایی را برای سفر به کره شمالی و ارائه خدمات مشابه به این کشور استخدام کند .

وزارت خارجه ایالات متحده به تازگی بر حفظ و اجرای تحریم‌های جهانی علیه این کشور تاکید کرد.

«اریکا بارکس-راگلز» مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده شلیک موشک کره شمالی را که نقض قطعنامه‌‌های شورای امنیت است، محکوم کرده است.

وی در ادامه مدعی شد که واشنگتن کاملاً متعهد به رویکرد دیپلماتیک است و پیونگ‌یانگ را به گفت‌وگودعوت کرده و خواهد کرد. این مقام امریکایی افزود که آمریکا متعهد به دفاع مستحکم از کره جنوبی و ژاپن است.

وی در مورد تحریم‌ها علیه کره شمالی گفت که تحریم‌های سازمان ملل همچنان برقرار است و ایالات متحده به اجرای آنها ادامه می دهد و از دیگران می‌خواهد که آنها را به طور قوی اعمال کنند.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در مورد نشست‌های مجمع سازمان ملل متحد گفت که قرار است با کره جنوبی و ژاپن ملاقات‌هایی انجام شود و ایالات متحده مشتاقانه منتظر بحث درباره مسائل امنیتی منطقه‌ای از جمله در باره کره شمالی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها