فرار گروهی سرکرده‌های وابسته به ریاض از مأرب یمن

فرار گروهی سرکرده‌های وابسته به ریاض از مأرب یمن
پنج‌شنبه 8 مهر 1400 - 20:35

منابع آگاه خبر دادند که همزمان با نزدیک شدن نیروهای یمنی، سرکرده‌های وابسته به دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در حال فرار از این شهر هستند.

العالم _ یمن

منابع آگاه خبر دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال نزدیک شدن به شهر مأرب هستند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» به نقل از این منابع گزارش داد، همزمان با نزدیک شدن نیروهای یمنی، سرکرده‌های وابسته به دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در حال فرار از این شهر هستند.

به گفته این منابع، نیروهای یمنی، مناطق گسترده‌ای از مأرب را به کنترل خود درآورده‌اند و سرکرده‌های وابسته به حزب الاصلاح (وابسته به ریاض) و ائتلاف سعودی در حال فرار گروهی از این شهر هستند.

منابع مذکور خبر دادند، این سرکرده‌ها نهاد موسوم به «المجمع الحکومی» (مقر اصلی نیروهای دولت مستعفی) را ترک کردند. این منطقه، آخرین پناهگاه دولت مستعفی به شمار می‌رود.

به گفته این منابع، طی روزهای گذشته، برخی از این سرکرده‌ها، خانواده‌های خود را به ترکیه، مصر و عمان منتقل کرده‌اند.

این منابع تصریح کردند، برخی از این سرکرده‌ها که در جبهه‌های عملیاتی در برابر نیروهای دولتی، زخمی شدند، فرصت را برای خروج خود و خانواده‌شان از یمن مناسب دیده‌ و از این کشور خارج شده‌اند.

این در حالی است که «حسین الحداد» یکی از سرکرده‌های الاصلاح در جبهه‌های جنوب مأرب نیز پس از زخمی شدن، به همراه خانواده خود، به قاهره گریخت.

در همین ارتباط، ارتش یمن بعد از ظهر سه‌شنبه هفته جاری موفق شد پایگاه «ام ریش» در شهرستان «الجوبه» را تحت کنترل خود درآورد. این پایگاه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دولت مستعفی یمن در استان مأرب به شمار می‌رود.

ارتش یمن طی چند روز گذشته توانسته بر ناحیه‌های مهمی در سه استان مأرب، شبوه و البیضاء تسلط پیدا کند. نیروهای صنعاء روز سه‌شنبه هفته گذشته دو شهرستان‌ راهبردی «بیحان» و «عین» را در استان شبوه (جنوب مأرب)‌ تحت کنترل خود درآوردند.

پس از پیشروی ارتش یمن در استان شبوه، منابع یمنی از تسلط این نیروها بر شهرستان «حریب» در استان مأرب خبر دادند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها