رونمایی از ۲ سلاح ضدزره در رزمایش نیروی زمینی ارتش/ امیر حیدری: رزمایش پیامی برای داعش و صهیونیسم دارد

رونمایی از ۲ سلاح ضدزره در رزمایش نیروی زمینی ارتش/ امیر حیدری: رزمایش پیامی برای داعش و صهیونیسم دارد
جمعه 9 مهر 1400 - 11:01

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دو سلاح ضدزره به همراه چند دستاورد دیگرِ نیروی زمینی ارتش و وزارت دفاع در رزمایش "فاتحان خیبر" رونمایی خواهد شد.

العالم - ایران/سیاسی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش هدف از برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» را اینگونه عنوان کرد که در پایان هر دوره آموزشی و هر موقع که دستاورد ویژه‌ای داشته باشیم با برگزاری یک رزمایش از تجهیزات و تسلیحات ساخته شده آزمون به عمل می‌آوریم.

وی البته گفت: این رزمایش حساسیت ویژه‌ای نیز دارد و آن حضور پیدا و پنهان عناصر رژیم صهیونیستی و همچنین تعداد قابل توجهی از تروریست‌های داعشی در کشورهای منطقه است. داعشی‌ها به دعوت یکی از کشورهای منطقه و زمانی که بین ارمنستان و آذربایجان درگیری بود، وارد منطقه شدند. چون ما اطمینان نداریم که آن‌ها از منطقه خارج شده باشند، با برگزاری این رزمایش پیامی به آنان مخابره خواهد شد. آن‌ها و صهیونیست‌ها باید بدانند که جایی در منطقه ندارند و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن‌ها حساسیت ویژه‌ای دارند و در هرکجا که آن‌ها را ببینند، برخورد خواهند کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد که محل برگزاری رزمایش در منطقه عمومی شمال‌غرب کشور و بین محور پلدشت - جلفاست.

امیر حیدری گفت: تمام تجهیزاتی که توسط ارتش و نیروی زمینی ارتش ساخته شده در این رزمایش به کار گرفته خواهد شد. نیروی زمینی در 23 رسته و با تحرک دفاعی بالا که از آن برخوردار است در این رزمایش حضور دارد.

وی همچنین خبر داد: چهار دستاورد جدید تست میدانی می‌شود که شامل پهپاد دورزن و نقطه‌زن با برد بسیار بلند است که نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته است، سامانه‌های جنگالی که می‌توانند در عرصه دفاع و جنگ بسیار موثر باشند و دو نوع سلاح ضدزره که توسط دانشمندان نیروی زمینی و وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. برد و دقیق‌زنی آن‌ها اندازه‌گیری خواهد شد. همچنین بخشی از کالیبرهای گلوله‌های توپخانه‌ها را که هوشمند کرده‌‌ایم، در این رزمایش هوشمندی آن‌ها را خواهیم سنجید.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها