العالم گزارش می دهد؛

شمارش معکوس برای  انتخابات مجلس در عراق

شمارش معکوس برای  انتخابات مجلس در عراق
جمعه 9 مهر 1400 - 11:37

با آغاز شمارش معکوس دومین انتخابات پارلمانی پس از شکست گروه وهابی داعش در عراق کمیساریای انتخابات بصره در جنوب این کشور از تکمیل جدول عملیاتی برای برگزاری انتخابات در زمان مقرر خبر داد .

العالم - عراق

به گزارش العالم، 514 مرکز انتخاباتی آماده رای گیری ازبیش از یک میلیون و 800 هزار رای دهنده در سراسر استان بصره است.

حیدر جبر معاون فنی دفتر کمیساریای انتخابات بصره در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: همه نیروهای مراکز ثبت نام و کارمندان فنی و پشتیبانی رای گیری برای برگزاری انتخابات در زمان مشخص آماده شدند این در حالی است که شمار افراد رای دهنده در استان بصره یک 1868226 و 514 مرکز رای گیری وجود دارد .

با توجه به برنامه های انتخاباتی احزاب و ائتلاف های سیاسی مبتنی بر احیای اقتصاد و حاکمیت کامل عراق، فراخوان ها در این استان برای مشارکت فعال در انتخابات آتی و ضرورت انتخاب افرادی شایسته و پاسخ گو به درخواست های شهروندان افزایش داشته است.

محمد کامل حنون نامزد فراکسیون الفتح گفت : " اولین اولویت ما اجرای قانون خروج نیروهای امریکایی اشغالگر از عراق است نکته دوم احیای قرارداد چین برای بازسازی عراق است .

یکی از شهروندان در گفت وگو با شبکه العالم گفت : مشارکت در انتخابات واجب عینی است و ما باید افرادی را انتخاب کنیم که آلوده به فساد نشده اند.

یک شهروند دیگر گفت: من بهترین فرد را انتخاب می کنم و از مردم می خواهد در انتخابات شرکت کرده و افراد درستکار را انتخاب کنند.

بصره پس از بغداد و موصل با داشتن 25 کرسی در مرتبه سوم قرار داد اما ساکنان این شهر به داشتن کرسی های بیشتر تمایل دارند و معتقدند نبود سرشماری ساکنان آنان را از بخشی از امتیازات پارلمان محروم کرده است

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها