همکاری کارشناسان غربی با تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در شمال سوریه

همکاری کارشناسان غربی با تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در شمال سوریه
شنبه 10 مهر 1400 - 21:11

منابع محلی در ادلب خبر دادند که کارشناسان فرانسوی و بلژیکی به تروریست های جبهه النصره کمک کردند تا موشکهای حامل مواد سمی ساخته و اقدام به حمله شیمیایی کنند.

العالم - سوریه

منابع محلی حاضر در ریف ادلب واقع در شمال غرب سوریه از اقدامات مشکوک تروریستها و کارشناسان خارجی حامی آنان در این منطقه خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که عناصر تروریستی «جبهه النصره» با کمک شماری از کارشناسان فرانسوی، بلژیکی و مغربی خود را برای حملات شیمیایی آماده می‌کنند.

این منابع خبر دادند، این کارشناسان در یکی از مقرهای متعلق به تروریستها در اطراف ادلب، تغییراتی در موشکها ایجاد و آن را به کلاهکهای حامل گازهای سمی کلر و سارین مجهز کردند.

به گفته این منابع، این موشکها هشت عدد بوده که پنجشنبه گذشته با استفاده از آمبولانسهای متعلق به عناصر موسوم به «کلاه سفید» به مناطق جبل الزاویه و جسرالشغور واقع در جنوب و جنوب غرب ادلب و منطقه سهل الغاب در ریف حماه منتقل شد.

منابع مذکور تصریح کردند، تروریستها قصد دارند با استفاده از این موشکهای حامل مواد سمی، دست به حمله شیمیایی بزنند و ارتش سوریه را به استفاده از آن متهم کنند.

این موشکها، ابتدا به سمت منطقه جسرالشغور منتقل و به یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی «الحزب الترکستانی» تحویل داده شد. دو عدد از این موشکها به سهل الغاب و چهار عدد دیگر به جبل الزاویه منتقل شد. همه این موشکها به دست عناصر النصره رسید.

این در حالی است که بارها تروریستها با همکاری عناص غربی به ویژه کلاه سفیدها علیه مردم شمال سوریه، از سلاح شیمیایی استفاده کرده و ارتش سوریه را متهم کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها