گزارش اختصاصی العالم از دیدار هیئت ائتلاف آمریکایی با نمایندگانی در دیر الزور

گزارش اختصاصی العالم از دیدار هیئت ائتلاف آمریکایی با نمایندگانی در دیر الزور
يکشنبه 11 مهر 1400 - 14:13

هیئتی از ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در 30 سپتامبر گذشته با نمایندگانی از دیر الزور در سالن شورای این شهر در منطقه "السبعه کیلو" واقع در ابتدای حومه شرقی دیر الزور دیدار کرد.

العالم - سوریه

منابع آگاه به شبکه خبری العالم گفتند که مهمترین نکاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت عبارت اند از: حل مسأله زندانیان در زندان های قسد و خروج خانواده هایی که مایل به خروج از اردوگاه الهول هستند. نمایندگان دیر الزور در این نشست خواستار افزایش میزان سوخت سوبسید دار در این منطقه برای افزایش تولیدات کشاورزی شدند. حاضران در این نشست همچنین تأمین لوازم پزشکی جدید و داروهای ضروری برای مراکز بهداشتی منطقه را خواستار شدند. نمایندگان دیر الزور همچنین ایجاد مکانیسم مشترک برای از بین بردن منابع قاچاق در منطقه را درخواست کردند.

منابع آگاه خاطرنشان کردند که هیئت ائتلاف آمریکایی شایعات مربوط به ورود نیروهای روسی به حومه شمالی دیر الزور را رد و تأکید کرده اند که اوضاع به همین شکل باقی خواهد ماند. این منبع همچنین فاش کرد که هیئت نمایندگان دیر الزور درباره ماجرای 7 روستایی که در شرق فرات قرار گرفته و در کنترل ارتش سوریه هستند، گفتگو کرده اند. هیئت ائتلاف به آنها گفته است که اوضاع در این روستاها سیاسی است نه نظامی. اما طی روزهای آینده تکلیف آنها روشن خواهد شد.

گفتنی است 7 روستایی که در این نشست مورد اشاره قرار گرفته اند، شامل حطله، خشام، مظلوم، الحسینیه، مراط و طابیه الجزیره هستند. ارتش سوریه با تعقیب عناصر تروریستی داعش در سپتامبر 2017 این روستاها را آزاد کرد.

این روستاها در خط تماس با مناطق تحت اشغال قسد واقع شده اند و گذرگاه الصالحیه، نقطه ارتباط بین مناطق تحت اشغال قسد و مناطق تحت کنترل دولت سوریه است. همچنین از نظر جغرافیایی هم به میادین نفتی مجاور و میدان کونیکو، که پایگاه آمریکایی ها در آنجا واقع شده است، نزدیک است.

پربیننده ترین خبرها