سخنگوی کمیساریای انتخابات عراق در گفتگو با العالم:

23 میلیون نفر عراقی واجد شرایط رای دادن هستند

دوشنبه 12 مهر 1400 - 19:43

سخنگوی کمیساریای مستقل انتخابات عراق گفت که 23 میلیون نفر عراقی واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس این کشور هستند.

العالم – عراق

عماد جمیل در گفتگو با العالم افزود که نیروهای امنیتی و 120 هزار آواره نیز در این انتخابات شرکت می کنند، تدابیر لازم فنی و امنیتی برای برگزاری انتخابات مجلس عراق پایان یافته است.

عماد تاکید کرد: بیش از 23 میلیون رای دهنده در 8273 حوزه رای گیری رای خواهند داد که این تعداد شامل بیش از 55 هزار صندوق رای است که به این شکل به ازای هر 450 رای دهنده یک صندوق رای اختصاص داده شده است.

وی خاطر نشان کرد که یک میلیون و 75 هزار نفر از نیروهای امنیتی شامل وزارت دفاع، کشور، پیشمرگه و وزارت کشور کردستان همراه با 120 هزار آواره در 86 حوزه رای گیری شامل 309 صندوق رای که برای آنان اختصاص یافته، اقدام به رای دادن خواهند کرد و 6 صندوق نیز برای رای دادن زندانیان اختصاص یافته است.

عماد جمیل گفت که تاکنون 85 درصد کارتهای هوشمند شرکت در انتخابات توزیع شده که 15 میلیون کارت از مجموع 17 میلیون کارت است. شمار کارتهای موجود نزد شهروندان در زمان حاضر نیز 5 میلیون کارت است که به این شکل، 23 میلیون عراقی واجد شرایط رای دادن هستند.

وی تصریح کرد: در سطح فنی، دستگاههای لازم اعم از رایانه و برنامه های آن برای برگزاری انتخابات آماده شده و دستگاههایی نیز به عنوان احتیاط تهیه شده تا در صورت بروز هر نوع مشکل از آن استفاده شود، گروههایی نیز برای نگهداری از دستگاهها، پیگیری روند برگزاری انتخابات و ارتباطات برای ابلاغ بروز هر نوع مشکل در مراکز رای گیری تشکیل شده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها