رسوایی جدید آل سعود در یمن

رسوایی جدید آل سعود در یمن
سه شنبه 13 مهر 1400 - 08:12

منابع مطلع گفتند که عربستان سعودی و صربستان قراردادی در زمینه ارسال سلاح برای گروه تروریستی وهابی داعش در یمن امضا کرده اند.

العالم درگوشی

این قرارداد بین شرکت های لارکمونت و ریناد الجزیره از طرف سعودی و شرکت جی آی ام از طرف صربستان برای خرید سلاح از صربستان امضا شده است، دو افسر سعودی هشتم مه 2017 از کارخانه کروسک صربستان برای بررسی سلاح هایی که به یمن انتقال داده شدند، بازدید کردند، دهم دسامبر 2018 نیز گروهی از پیمانکاران آمریکایی و 4 افسر سعودی از این کارخانه بازدید کردند.

امیر منطقه البیضاء در ولایت یمن در داعش نیز گفته بود که دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن برای آنان مهمات و سلاح ارسال کرده است، داعش در استان البیضاء یمن نیز تصاویر سلاح های خریداری شده توسط وزارت دفاع سعودی از کروسک را که به این گروه رسیده است، منتشر کرد.

ارزش این قرارداد 114 میلیون دلار اعلام شده است، این تسلیحات در سپتامبر 2018 به عربستان سعودی صادر شده بود، اسناد منتشره حاکیست وزارت دفاع سعودی، پیمانکارانی از رومانی، آمریکا، بلغارستان و سعودی را مامور خرید سلاح از صربستان و انتقال آن به یمن کرده بود.

روزنامه واشنگتن پست نیز اخیرا از استفاده آل سعود از فسفر سفید آمریکایی علیه مردم یمن خبر داد، برخی گفته اند که عربستان به خاطر انتقادهای رسانه ای که امکان دارد به توقف صدور سلاح های ممنوعه بین المللی از آمریکا به ریاض منتهی شود، از صربستان خواستار فسفر شده است.

پربیننده ترین خبرها