الخزعلی: الحشدالشعبی بر اساس قانون تشکیل شده است/ خواسته انحلال بسیج مردمی، خواسته‌ای بر خلاف خواسته ملت عراق است

الخزعلی: الحشدالشعبی بر اساس قانون تشکیل شده است/ خواسته انحلال بسیج مردمی، خواسته‌ای بر خلاف خواسته ملت عراق است
سه شنبه 13 مهر 1400 - 08:00

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت آمریکا، اسرائیل، انگلیس، عربستان و امارات طرف‌هایی هستند که به دنبال انحلال بسیج مردمی هستند.

العالم - عراق

العهد -- شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با اشاره به این که مرجعیت شیعه و بسیج مردمی از نقاط قدرت شیعه هستند، گفت: انتخابات آتی عراق، رقابتی انتخاباتی و رای شهروندان یک امانت است.

وی افزود: واقعیت نشان داده است که اگر شیعیان در عراق قدرت داشته باشند، کشور در وضعیت خوب و متحد خواهد بود. برای مثال، کرکوک استان سنی نشین است که شیعیان آن را باز پس گرفتند. آن هم در حالی که حتی امکان تصور بازپس گیری کرکوک وجود نداشت.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد: مرجعیت شیعه و بسیج مردمی از نقاط قدرت شیعه هستند.

شیخ قیس الخزعلی همچنین گفت: آمریکا، اسرائیل، انگلیس، عربستان و امارات طرف‌هایی هستند که به دنبال انحلال بسیج مردمی عراق هستند. اسرائیل و رژیم وهابی سعودی به هیچ وجه خواهان خیر و خوبی برای عراق نیستند.

وی افزود: خواسته انحلال یا ادغام بسیج مردمی عراق غیرقانونی است، زیرا بسیج مردمی بر اساس قانون تشکیل شده است. خواسته انحلال بسیج مردمی، خواسته‌ای بر خلاف خواسته ملت عراق است.

شیخ قیس الخزعلی همچنین خاطرنشان کرد: دو جبهه وجود دارد؛ نخست، بسیج مردمی و حامیان آن‌ها و دومی، کسانی که وجدانشان را فروختند و در هتل‌های اربیل حضور دارند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق روز دوشنبه با هیئتی از شیوخ و شخصیت‌های دشت نینوا دیدار کرد و آنان بار دیگر بر حمایت کامل از نامزد‌های ائتلاف فتح و افراد مورد حمایت بسیج مردمی و مطالبه کنندگان حقوق آنان تاکید کردند.

قیس الخزعلی نیز از حمایت‌های سیاسی و اجتماعی اهالی دشت نینوا از بسیج مردمی عراق و وفاداری آنان به فداکاری‌های بسیج مردمی و شهدای آن تمجید کرد.

پربیننده ترین خبرها