درخواست نمایندگان پارلمان ارمنستان برای نشست ویژه درباره اقدام باکو علیه کامیون‌های ایرانی

درخواست نمایندگان پارلمان ارمنستان برای نشست ویژه درباره اقدام باکو علیه کامیون‌های ایرانی
سه شنبه 13 مهر 1400 - 18:38

شماری از نمایندگان احزاب مخالف ارمنستان با اشاره به اقدام جمهوری آذربایجان در اخذ عوارض از کامیونهای ایرانی آن را ایجاد اختلال در روابط تجاری حیاتی میان تهران و ایروان خوانده‌اند.

العالم - آسیا

نمایندگان مخالف پارلمان ارمنستان روز سه شنبه خواستار تشکیل نشست فوری برای بحث درباره بستن جاده ارتباطی تهران و ایروان و اختلالات ایجاد شده در تجارت میان ایران و ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شدند.

براساس گزارش رادیو اروپا، شماری از نمایندگان پارلمان ارمنستان از احزاب «هایاستان» و «پاتیو» خواستار تشکیل جلسه اضطراری برای بررسی موضوع دریافت عوارض سنگین از کامیونهای ایرانی توسط مقامات جمهوری آذربایجان شدند.

براساس گزارش رادیو اروپا، «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان این کشور با این درخواست موافقت کرده و گفته است که وزیر دفاع ارمنستان، سازمان امنیت ملی و دیگر مقامات این کشور به زودی در جلسات استماع به تشریح شرایط خواهند پرداخت تا پاسخ ایروان به این اقدام باکو مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نمایندگان احزاب مخالف دولت ارمنستان تاکید کرده‌اند که مساله حمل و نقل بین ایران و ارمنستان بسیار حیاتی است و تداخل در آن به امنیت ملی این کشور ضربه خواهد زد.

«روبن روبینیان» معاون رئیس پارلمان ارمنستان گفته، آقای سیمونیان در حال حاضر در سفر روسیه به سر میبرد به محض بازگشت وی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

طی هفته های اخیر جمهوری آذربایجان اقدام به اخذ عوارض سنگین از کامیونهای ایرانی که عازم ارمنستان هستند کرده است که این موضوع باعث اختلافات میان دو کشور شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها