ورود واکسن پاستور به سبد واکسیناسیون کشور/ دستیابی به واکسناسیون ۷۰ درصدی جمعیت ایران تا نیمه آبان

ورود واکسن پاستور به سبد واکسیناسیون کشور/ دستیابی به واکسناسیون ۷۰ درصدی جمعیت ایران تا نیمه آبان
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 08:24

اهدای یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا توسط ایتالیا به ایران درحالی رخ داده است که واکسن پاستور هم به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شده است.

العالم ـ ایران ـ علمی

با اهدای یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا توسط ایتالیا میزان واکسن‌های وارداتی به کشور به ۸۰ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶۰۶ دوز رسید و همان‌طور که پیش از این وزیر بهداشت اعلام کرده بود تا نیمه آبان ماه به واکسیناسیون ۷۰ درصدی جمعیت کشور علیه کرونا می‌رسیم.

اهدای واکسن از سوی ایتالیا و افزایش روند واکسن های وارداتی در حالی است که واکسن پاستور هم از روز یکشنبه (11 مهر) به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شده است. طبق اعلام محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو، واکسن «پاستوکووک» تولید شده بود و باید مدت 14 روز قرنطینه خود را طی می‌کرد که در نهایت 12 مهر اولین پارت از محموله 6 میلیون دوزی واکسن پاستوکووک آزاد و توزیع شد.

بر این اساس تاکنون واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا 6 میلیون دوز واکسن پاستوکووک در اختیار سازمان غذا و دارو قرار داده و افزایش تولید آن منوط به توافق انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا است.

همچنین فاز سه نتایج کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک روی 68 هزار نفر در ایران انجام شده و آن‌طور که علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران می‌گوید: «این واکسن با تزریق ۲ دوز، ۶۵ درصد موفقیت کارآیی خود را نشان داده و اگر یک دوز یادآور نیز تزریق کنیم ۹۱ درصد ایمنی در بدن ایجاد کرده و ۷۵ درصد باعث عدم انتقال جهش‌های مختلف ویروس کرونا می‌شود و مرگ‌و‌میر را صددرصد کاهش می‌دهد.»

به گزارش ایران، بر‌اساس پیش‌بینی‌های رئیس سازمان غذا و دارو، در آبان ماه طبق وعده شرکت‌های سازنده 10 میلیون دوز واکسن پاستوکووک تحویل وزارت بهداشت خواهد شد که بخشی از آنها در ایران فیلینگ و بخشی نیز به‌طور کامل در ایران تولید می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها