انتقاد تند یک مدیر اسبق فیس‌بوک از خط مشی این شرکت در سنای آمریکا 

انتقاد تند یک مدیر اسبق فیس‌بوک از خط مشی این شرکت در سنای آمریکا 
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 08:35

یک مدیر سابق فیس‌بوک در سنای آمریکا گفت این شرکت منافع خود را به امنیت کاربران ترجیح می‌دهد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، فرانسیس هاگن، مدیر سابق تولیدات شرکت فیس‌بوک در اولین جلسه پرسش و پاسخ در کنگره آمریکا به شدت از فیس‌بوک انتقاد کرد و گفت برای این شرکت منفعت بر امنیت کاربران ارجحیت دارد.

این مقام سابق فیس‌بوک همچنین خواستار تشدید نظارت دولت بر این شبکه اجتماعی شد. فرانسیس هاگن که در یک کمیته فرعی سنا شهادت می‌داد، شرکت فیس‌بوک را متهم کرد که به نوجوانان آسیب می‌رساند و در خصوص مبارزه با نفرت‌پراکنی و اطلاعات نادرست، ناصادق است.

خانم هاگن پیش از ترک فیسبوک، ده‌ها هزار صفحه از اسناد، تحقیقی داخلی و مدارک این شرکت را کپی کرده بود و به تازگی آنها را در اختیار رسانه‌های آمریکایی قرار داده است.

فرانسیس هاگن در ادامه ادای شهادت خود تصریح کرد، فیس‌بوک برای کودکان مضر است، باعث تفرقه می‌شود، و دموکراسی را تضعیف می‌کند.

فیس‌بوک اتهامات مطرح شده توسط فرانسیس هاگن را رد کرده و گفته است که ادعاهای او گمراه کننده است.

در همین زمینه، دان سالیوان ، سناتور جمهوری‌خواه، گفت نگران این است که فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه آن مانند اینستاگرام بر سلامت روانی کودکان تأثیر بگذارند.

فرانسیس هاگن در حالی در سنا حاضر شده است که دو روز پیش فیس‌بوک و دو شبکه اجتماعی و پیام‌رسان زیرمجموعه آن یعنی اینستاگرام و واتس‌اپ، برای بیش از شش ساعت از دسترس خارج شدند و میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان، امکان دسترسی به حساب‌های کاربری خود و استفاده از این مجموعه‌ها را از دست دادند. مارک زاکربرگ، مؤسس فیس‌بوک، از همه کاربرانی که چندین ساعت، دسترسی خود به شبکه اجتماعی فیس‌بوک، پیام‌رسان فیس‌بوک، شبکه اجتماعی اینستاگرام و اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ را از دست داده بودند عذرخواهی کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها