حزب‌الله:

بکارگیری تمام ابزارهای مشروع برای مقابله با محاصره آمریکا حق مقاومت است

بکارگیری تمام ابزارهای مشروع برای مقابله با محاصره آمریکا حق مقاومت است
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 10:46

معاون حزب‌الله ضمن اعلام اینکه این جنبش دیکته‌پذیر نیست، بر استفاده مقاومت از تمام ابزارهای مشروع برای حمایت از لبنان و نیز مقابله با محاصره آمریکا تأکید کرد.

العالم - لبنان

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله در اظهاراتی در نشست جمعیت علمای مسلمان در لبنان گفت، استفاده از تمام ابزارهای مشروع برای حمایت از لبنان و ملت آن و نیز مقابله با محاصره آمریکا حق مقاومت است.

بر اساس گزارش «العهد»، وی تأکید کرد، حزب‌الله دیکته نمی‌پذیرد زیرا هدف آن آزادی، استقلال و آزادسازی است.

شیخ قاسم افزود: نمی‌پذیریم که احدی به ما تعرض کند بدون آنکه به این تعرض پاسخ دهیم، باید قدرتمند و آماده برای تمام چالش‌ها در تمام سطوح باشیم؛ تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه را نمی‌پذیریم و همچنان با اشغالگر مبارزه خواهیم کرد.

وی در ادامه از دولت لبنان خواست از آمریکایی‌ها بخواهد به محاصره لبنان پایان دهند همان کاری که عراق و اردن در روابطش با سوریه انجام داد.

معاون حزب‌الله تصریح کرد، سوریه ریه اقتصادی لبنان است و لبنان با تمام پروژه‌هایی که مطرح می‌شود تا زمانی که نتواند مشکل این ریه اقتصادی و آوارگان را حل کند، نمی‌تواند مشکل خود را حل کند.

شیخ قاسم به انتخابات پارلمانی که قرار است در بهار ۲۰۲۰برگزار شود هم پرداخت و گفت، حزب‌الله بر برگزاری این انتخابات در زمان خودش تأکید داد.

ظهارت اخیر «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در خصوص لزوم پالایش مراکز دولتی لبنان از آمریکایی‌ها و توضیح او درباره ضرورت کلید زدن این نبرد در زمانی مناسب، بیانگر موقعیت شناسی و آسیب‌شناسی دقیق این جنبش مقاومت در لبنان است.

وی روز یکشنبه یازدهم مهر (سوم اکتبر) در سخنانی درباره نبرد اخیر حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی با موضوع خرید و واردات سوخت‌ (از ایران برای لبنان) تصریح کرد که این جنبش شش ماه بود که به موضوع سوخت، مرزها و تبعات می‌اندیشید اما صبر کرد تا آن را در زمان مناسب انجام دهد.

صفی الدین ادامه داد: «به مجرد آن‌که وارد این نبرد شدیم پیامدهایی که همه می‌دانند، آغاز شد. آمریکایی‌ها، غربی‌ها و همه کشورها دویدند و مشخص شد همه آنها بر لبنان تأثیر می‌گذراند»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها