نحوه برخورد سالیوان با کج خلقی های همتای اسرائیلی اش!

نحوه برخورد سالیوان با کج خلقی های همتای اسرائیلی اش!
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 14:56

مشاور امنیت ملی آمریکا طی دیدار خود با همتای صهیونیستی اش ایال هولاتا در سه شنبه گذشته، آنچه بایدن رئیس جمهور آمریکا به نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود را تکرار کرد:" دیپلماسی بهترین راه برای اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای است".

العالم- در گوشی

در بیانیه صادر شده از کاخ سفید درخصوص این دیدار ذکر شده است که " دو طرف درباره یکی از چالش های موثر بر امنیت و ثبات منطقه تبادل نظر کرده و از تصمیم مشترک خود برای مقابله با تهدیدهای پیش روی اسرائیل و شرکای منطقه ای اش صحبت کردند".

براساس بیانیه آمریکا، مشهور است که سفر "مشاور امنیت ملی اسرائیل" و هیئت همراه او به واشنگتن، در چهارچوب "جلسات تیم مشورتی استراتژیک آمریکایی و اسرائیلی" صورت گرفته است. منابع دیگر نیز تاکید کردند که این سفر در راستای تلاش نومیدانه رژیم صهیونیستی برای مانع نهادن بر راه بازگشت آمریکا به برجام انجام شده یا دست‌کم می خواهد بر روند مذاکرات هسته ای که هر لحظه ممکن است آغاز شود، تاثیر بگذارد.

روشن است که اعزام مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی به واشنگتن آن هم با این شتاب‌زدگی، با پشتیبانی "اسرائیل" و لابی صهیونیستی آمریکا انجام شده که زمان دستیابی ایران به اورانیوم غنی شده برای تولید سلاح هسته ای را به یک ماه کاهش داده اند! این همان کاری است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق این رژیم در دوران مذاکرات 2015 نیز انجام داد. او برای ناکام گذاردن مذاکرات ادعا می کرد که ایران طی چند ماه آینده به سلاح هسته ای دست خواهد یافت!

به نظر می رسد که دولت جو بایدن از روش "اسرائیل" و رفتار رهبرانش همچون کودکی نازپرورده خبر دارد. این کودک از پدرش چیزی می خواهد که او قادر به تهیه آن نیست، اما آنقدر با اصرار خسته کننده فرزند بدخلق و فریادهای مداوم او روبرو می شود که مجبور می شود به او دروغ بگوید و وعده بدهد که به زودی خواسته هایش را برآورده خواهد کرد تا از اصرار و بدخلقی کودکش رهایی یابد.

واکنش سالیوان به پافشاری و بدخلقی هولاتا نیز به همین شیوه بود. او به هولاتا وعده داد که " بایدن به امنیت اسرائیل کماکان متعهد است و بر اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید می کند و اگر دیپلماسی در این راه شکست بخورد، آمریکا آماده استفاده از گزینه های دیگر است".

در این مسئله نیازی نداریم راجع به ماهیت روابط میان آمریکا و "اسرائیل" توضیح مفصلی ارائه دهیم. درباره موضع آنها نسبت به جمهوی اسلامی ایران هم نیازی به توضیح نیست. آمریکا برای حمله به ایران منتظر اصرار "اسرائیل" نیست و انگیزه آن نیز به برنامه هسته ای یا موشکی ایران محدود نمی شود، بلکه اساسا وجود جمهوری اسلامی خطری بزرگ برای منافع غیر قانونی آمریکا و شریک اشغالگرش در منطقه است.

آمریکا به خوبی می داند که ایران به درجه ای از قدرت رسیده که فکر حمله به آن حتی در ذهن تندروترین و کینه توزترین مسئولین واشنگتن، تا ابد دفن شده است. "اسرائیل" هم مانند آمریکا می داند که ایران قصد ساخت بمب هسته ای را ندارد و تمام ادعاهای این دو رژیم صرفا یک جنگ روانی و سیاسی و تروریسمی اقتصادی علیه ایران است تا این کشور را از پیشرفت های علمی و فناوری در راستای رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی به خارج، بازدارند و مانع از تغییر معادلات بین المللی به سود ملت های عربی و اسلامی شوند.

پربیننده ترین خبرها