نامزد انتخابات عراق: دولت آینده باید کشور را در موضع درست قرار دهد

نامزد انتخابات عراق: دولت آینده باید کشور را در موضع درست قرار دهد
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 23:11

رحیم العبودی کاندید ائتلاف نیروهای ملی عراق در انتخابات پارلمانی گفت که این ائتلاف با شعار "ما دولت می خواهیم" براساس استراتژی "دولت" شکل گرفته است.

العالم-عراق

العبودی طی گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در برنامه "عراق انتخاب می کند" افزود: استراتژی ائتلاف ما بر پایه دولت، توسعه نهادهای آن و ساختن نیروهای دولت به شکل صحیح با مکانیسمی درست و از بین بردن ساز و کارهای گذشته که در خدمت سهمیه بندی بودند، بنا شده است.

العبودی تصریح کرد: ما دولتی می خواهیم که کارآمد، شریف و مقبول باشد، عراق را در مواضع خارجی خود در جایگاه درست قرار دهد و در راستای بهبود اقتصاد، زیرساخت ها، خدمات و توسعه پروژه های سرمایه گذاری فعالیت کند.

نامزد دیگر انتخابات وائل الرکابی به نمایندگی از ائتلاف دولت قانون تاکید کرد که حضور دولت قانون در روند سیاسی عراق امر جدیدی نیست و از دیدگاهی عمیق در انتخابات پارلمانی پیش رو برخوردار است.

الرکابی خاطرنشان کرد که فهرست دولت قانون به تجربه 8 ساله خود در سال های 2006-2014 تکیه می کند که در این تجربه گاهی بخاطر نقص سیستم سیاسی کشور در تحقق اهداف خود ناکام بود.

الرکابی بیان داشت که دولت قانون درصدد استفاده از تجربه های گذشته برای تصحیح خطاهای خود است. این ائتلاف برنامه های استراتژیک بلند مدتی برای ایجاد دولت دارد و می خواهد در راه چیدن ثمره آنچه در طول دوره قبلی خود برایش تلاش کرده، گام نهد.

پربیننده ترین خبرها