امیرعبداللهیان در دیدار با نبیه بری: حضور نیروهای خارجی عامل اصلی بی ثباتی منطقه است

امیرعبداللهیان در دیدار با نبیه بری: حضور نیروهای خارجی عامل اصلی بی ثباتی منطقه است
پنج‌شنبه 15 مهر 1400 - 14:12

حسین امیرعبداللهیان در نخستین سفر خود به بیروت به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه با در دیدار با نبیه بری رئیس پارلمان کشور میزبان، بر آمادگی همیشگی ایران برای ایستادگی در کنار لبنان در همه مشکلات تأکید کرد.

العالم - ایران/سیاسی

امیرعبداللهیان در این دیدار تصریح کرد: ما بار دیگر اعلام می کنیم که ایران همیشه از لبنان برای غلبه بر مشکلاتش حمایت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حضور نیروهای خارجی عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی منطقه است.

امیرعبداللهیان پیش از دیدار با نبیه بری، با میشل عون رئیس جمهوری کشور میزبان ملاقات و ضمن اعلام حمایت قوی جمهوری اسلامی از لبنان، از آمادگی تهران برای حمایت همه جانبه از لبنان بویژه در شرایط اقتصادی دشوار کنونی خبر داد.

امیرعبداللهیان در دیدار با میشل عون رئیس جمهوری لبنان که در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان، سلام گرم آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را به همتای لبنانی وی ابلاغ کرد.


امیرعبداللهیان همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی، فضای گفت و گوهای میان تهران با برخی دولت های خارجی و عربی و نیز روند مذاکرات برجامی را برای رئیس جمهوری لبنان تشریح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در بدو ورود به بیروت، تاکید کرد که تهران هرگز از کمک به بیروت در صورت درخواست، دریغ نمی‌کند.

امیرعبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی پس از ورورد به فرودگاه بیروت گفت: جمهوری اسلامی کاملا اطمینان دارد که لبنان قادر خواهد بود بر تمام سختی‌هایی که با آن روبروست، فائق آید، همانگونه که مردم دوست و برادر لبنان بر تمام مراحل سختی که پشت سر گذاشته اند، فائق آمده‌اند.

پربیننده ترین خبرها