امیرعبداللهیان: پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما ملاک نیست/گفت‌وگوهای ایران و عربستان در مسیر خوبی در حال طی شدن است

امیرعبداللهیان: پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما ملاک نیست/گفت‌وگوهای ایران و عربستان در مسیر خوبی در حال طی شدن است
پنج‌شنبه 15 مهر 1400 - 16:10

وزیر امور خارجه با بیان این‌که پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما ملاک نیست، گفت که گفت‌وگوهای ایران و عربستان در مسیر خوبی در حال طی شدن است.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان امروز (پنجشنبه) پس از دیدار با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: دولت و مردم لبنان و ارتش و مقاومت لبنان نقش بزرگی در برابر جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه دارند.

وی یاد و شهدای مقاومت لبنان و ایستادگی آنها در برابر صهیونیسم و تروریسم در منطقه گرامی داشت و افزود: از همه شهدای مقاومت از جمله شهید عماد مغنیه و از حمایت‌های شهید بزرگ مبارزه با تروریسم وصهونیسم سردار سلیمانی و همچنین ابومهدی المهندس قدردانی و یاد و خاطره این بزرگمردان ایرانی، عراقی و لبنانی و حوزه مقاومت را گرامی می‌داریم.

وزیر خارجه همچنین گفت: از بیروت با صدای بلند اعلام می‌کنیم ما یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و پایتخت آن قدس شریف است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگو با مقامات عالی لبنان موضوع گفت‌‌وگوهای منطقه ای ایران مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو را بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای همکاری‌های منطقه‌ای و خروج بیگانگان از منطقه می‌داند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: به گفت وگو باور داریم چه در موضوعات منطقه‌ای و چه بین المللی و آن را مناسب‌ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌دانیم. گفت‌وگوهای ایرانی و سعودی نیز مسیر خوبی در حال طی شدن است.

امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین هم بیان کرد: مذاکره را به عنوان یک اصل قبول داریم. گفت‌وگوهای مفصلی را با وزیر خارجه لبنان در این خصوص داشتیم. مذاکره‌ای که حقوق و منافع ایران را تامین کند مورد توجه ایران است.در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل و بازگشت همه به تعهدات، ایران هم به تعهدات خود بازخواهد گشت.

وزیر خارجه عنوان کرد: اما در این موضوع پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما ملاک نیست. وعده‌های بدون عمل سه کشور اروپایی ملاک نیست. ما براساس رفتار عملی طرف‌های مقابل، لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در توافق هسته‌ای، ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهداتش عمل کرد و این روش را در صورت پایبندی طرف‌های مقابل احیا خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها