سفر معاون بلینکن به مسکو، بیروت و لندن

سفر معاون بلینکن به مسکو، بیروت و لندن
شنبه 17 مهر 1400 - 05:42

ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفرهای مقامات آمریکایی به منطقه و جهان پس از بحران افغانستان و پیمان امنیتی آکوس، از روز دوشنبه به روسیه، لبنان و انگلیس سفر می کند تا با مقامات این کشورها درباره مسائل دوجانبه، منطقه و جهان دیدار و گفتگو کند.

العالم-آمریکا

معاون بلینکن روز دوشنبه ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر ماه) به مسکو سفر می کند تا با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در این سفر درباره طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، منطقه ای و جهانی با مقامات روسیه بحث و گفتگو خواهد کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، نولاند ۱۴ اکتبر (۲۲ مهرماه) به بیروت پایتخت لبنان سفر می کند تا با مقامات دولت لبنان و سران گروههای غیردولتی این کشور دیدار و درباره اصلاحات اقتصادی و انتخابات سال آینده با آنها گفتگو کند.

او همچنین ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) به لندن پایتخت انگلیس سفر می کند تا با مقامات ارشد دولتی این کشور در زمینه مسائل مختلف جهانی گفتگو کند.

سفر نولاند به این سه کشور در حالی است که وندی شرمن دیگر معاون بلینکن نیز به کشورهای سوئیس، ازبکستان و هند سفر کرده و اکنون در ادامه سفر منطقه ای خود در پاکستان به سر می برد.

همچنین تیم لندرکینگ" نماینده ویژه آمریکا در امور یمن که چندین روز پیش به همراه "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی دولت بایدن به غرب آسیا و مصر سفر کرده بود، در اردن بسر می برد تا درباره یمن رایزنی کند.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، لندرکینگ پس از اردن به امارات، عربستان و عمان سفر خواهد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز که در پی بحران پیمان امنیتی آکوس و تیره شدن روابط کاخ سفید و کاخ الیزه برای ترمیم روابط به پاریس سفر کرده بود، علاوه بر دیدار با همتایان اروپایی در نشست شورای وزیران سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به مکزیک سفر کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها