وزیر خارجه سوریه: در مذاکرات هسته‌ای با موضع ایران همراه هستیم/ آمریکا باید به تعهداتش برگردد

وزیر خارجه سوریه: در مذاکرات هسته‌ای با موضع ایران همراه هستیم/ آمریکا باید به تعهداتش برگردد
شنبه 17 مهر 1400 - 18:14

وزیر خارجه سوریه بعد از دیدار با همتای ایرانی گفت: در مذاکرات هسته‌ای صد در صد با موضع ایران همراه هستیم و آمریکا باید به تعهداتش برگردد و از اتهام زنی به دیگران دست بردارد.

العالم - سوریه

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه امروز (شنبه) ۱۷ مهر ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به دمشق سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت: برای پیگیری مسائل مورد علاقه و مشترک بین دو کشور و با توجه به سرعت تحولاتی که در سوریه و در منطقه در حال رخ دادن است، ضروری است که ما در فرصت‌های کوتاه با هم ملاقات داشته باشیم و این کار را انجام می‌دهیم.

* گفت‌وگوهای خوب و موفقیت آمیز با امیرعبداللهیان

این دیپلمات ارشد سوریه درباره مباحث مورد گفت‌‌وگو با همتای ایرانی‌اش عنوان کرد: آن‌چه در جلسه امروز درباره آن گفت‌وگو کردیم، مسائل تازه‌ای بود که در سفر قبل به آن پرداخت نشده بود.

وی با بیان این‌که گفت‌وگوها خیلی خوب و موفقیت آمیز بود، در عین حال یادآور شد: البته دیدگاه‌های دو طرف (ایران و سوریه) کاملا با هم یکسان و مشترک است.

وزیر خارجه سوریه همچنین خاطرنشان کرد: امروز درباره تحولات افغانستان، گفت‌وگوهای ایران و عربستان، کمیته قانون اساسی سوریه و اهمیت همکاری در مبارزه با تروریسم و همچنین هماهنگی کامل در همه مسائل مورد توجه دو کشور بحث و گفت‌وگو شد.

فیصل المقداد گفت: خوشحال هستیم که آقای امیرعبداللهیان از فرصت حضور در بیروت استفاده کرد و به دمشق آمد تا هم دیداری تازه کنیم و هم درباره مسائل مختلف کسب اطلاع و بحث و تبادل نظر کنیم.

* صد در صد با موضع ایران هستیم/ آمریکا باید به تعهداتش برگردد و دست از اتهام زنی به دیگران بردارد

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات هسته‌ای ما صد در صد با موضع ایران همراه هستیم و امیدواریم آمریکایی‌ها به تعهداتشان بازگردند و به اتهام زنی به دیگران پایان دهند. مشکلات را خودشان ایجاد کردند و خودشان باید آن را جبران کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز بعد از دیدار با همتای سوری و در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در روزهای آینده به تهران سفر می‌کند، سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند و گفت: در روزهای سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت.

امیرعبداللهیان همچنین با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار امیرعبداللهیان با تأکید بر تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی، گفت: ایران باید برای به موفقیت رسیدن تحولات افغانستان با کشورهای همسایه و سایر کشورهای صاحب نقش وارد مذاکره شود.

حسین امیرعبداللهیان امروز در سومین مقصد سفرش بعد از روسیه و لبنان وارد سوریه شد. این دومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق بعد از تصدی وزارت امور خارجه است. وی هفتم شهریور ماه بعد از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق، به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها