پرتاب گاز اشک آور پلیس ضد شورش به تظاهرات کنندگان ضد فاشسیم در آتن

پرتاب گاز اشک آور پلیس ضد شورش به تظاهرات کنندگان ضد فاشسیم در آتن
يکشنبه 18 مهر 1400 - 22:00

رسانه‌ها از برگزاری تجمعات ضد فاشیسم در پایتخت یونان و مداخله پلیس ضد شورش و پرتاب گاز اشک آور برای متفرق کردن مردم خبر دادند.

العالم - اروپا

رسانه‌ها از برگزاری تجمعات ضد فاشیسم در روزهای شنبه و یکشنبه در شهر «آتن» پایتخت یونان با مشارکت هزاران تظاهرات کننده خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این تظاهرات با فراخوان احزاب چپ و انجمن‌های دانشجویی برگزار شد. معترضان با حضور در خیابان‌ها خواستار مقابله با تشدید خشونت‌های فاشیستی شدند.

به گفته منابع رسانه‌ای، پلیس برای کنترل جمعیت از گاز اشک آور استفاده کرد که واکنش معترضان از جمله «اقلیدس تاکالوتوس»، وزیر دارایی سابق از حزب چپ گرای «سیریزا» را به همراه داشت. وی به شدت از مقام‌های دولت یونان در زمینه عدم مقابله با فاشیسم در این کشور انتقاد کرد.

وزیر دارایی سابق یونان گفت: «رفتار دولت با افرادی که با فاشیسم مبارزه می‌کنند نشان دهنده تحمل و صبر پایین است.»

تظاهرکنندگان در خیابان «استادیو» تابلوهایی در دست داشتند و شعارهای ضد نژادپرستی سر می‌دادند. وقتی معترضان سعی کردند راهپیمایی کنند پلیس با استفاده از گاز اشک آور مانع تحرک مردم شد و تنش‌ها بالا گرفت.

گزارش‌ها حاکی از قدرت گرفتن فاشیست و هواداران نازی‌ها در یونان حکایت دارد و مردم این کشور بارها تظاهرات اعتراضی برگزار کرده‌اند. مردم آتن بارها با سر دادن شعارهایی نظیر فاشیسم و نازیسم در یونان جایی ندارد و نازیسم و فاشیسم مخالف فرهنگ و تمدن یونان هستند، به سوی پارلمان یونان تظاهرات کرده‌اند.

فاشیست‌ها در یونان بارها به پناهجویان این کشور حمله کرده و خواستار خروج ‌آن‌ها از یونان شده‌اند. چندی قبل منابع امنیتی یونان اعلام کردند در جریان تیراندازی مقابل ساختمان متعلق به حزب نئونازی یونان موسوم به «بامداد طلایی» دو نفر کشته و دو تن دیگر به شدت زخمی شدند.

این حادثه چند هفته پس از آن صورت گرفت که شش تن از نمایندگان حزب بامداد طلایی از جمله رئیس و موسس آن، به مشارکت در یک باند جنایتکارانه متهم شناخته شدند. این اتهام زنی در چارچوب ساز و کار مبارزه با حزب نئونازی در پی کشته شدن یک موسیقیدان ضد فاشیستی توسط یکی از اعضای این حزب، مطرح شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها