اظهارنظر صنعاء درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی

 اظهارنظر صنعاء درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی
دوشنبه 19 مهر 1400 - 09:27

«هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با «حسن ایرلو» سفیر ایران در صنعاء درباره راه‌های تقویت روابط میان دو طرف و نیز توسعه آن در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل‌نظر کرد.

العالم - یمن

خبرگزاری «سبأ» در این خصوص گزارش کرد، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این دیدار به تحولات منطقه بویژه گفت‌وگوی ایرانی-سعودی که در خاموش کردن کانون‌های تنش و ایجاد ثبات در منطقه کمک می‌کند، پرداخت.

هشام شرف عبدالله تأکید کرد، هرگونه تفاهم برای تقویت امنیت و ثبات منطقه بدون پایان حمله نظامی به یمن ، لغو محاصره این کشور، بازگشایی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و نیز فرودگاه‌ها و در رأس آن فرودگاه صنعاء ممکن نیست.

وی به اقدامات و تلاش‌‌های دولت نجات ملی یمن در زمینه توسعه آموزش بویژه آموزش عالی پرداخت و ابراز امیدواری کرد از تجربه‌های بین‌المللی از جمله تجربه‌های دانشگاه‌های ایران در این زمینه استفاده شود و شاخه‌هایی از این دانشگاه‌ها در یمن افتتاح شود.

سفیر ایران نیز بار دیگر تأکید کرد، از نظر تهران، یمن راه‌حل نظامی ندارد و راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز تنها راه‌حل است.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اخیرا گفت‌وگوها میان ریاض و تهران را تأیید کرده و ابراز امیدواری کرده بود که در جریان گفت‌وگوها مسائل فیمابین حل شود.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «گفت‌وگوها با عربستان در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. چند دور گفت‌وگو در بغداد در مورد موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه انجام شده. هیچ پیش شرطی از سوی دو طرف مطرح نیست و تلاش داریم در چارچوب مرضی الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم. اعزام هیأتی از عربستان به ایران تأیید نمی‌شود.»

دو مقام عراقی دوشنبه پنجم مهرماه به آسوشیتدپرس

فارس /

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها