افزایش کم‌سابقه بهای جهانی نفت

افزایش کم‌سابقه بهای جهانی نفت
دوشنبه 19 مهر 1400 - 10:43

بهای طلای سیاه امروز به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ رسید.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای جهانی نفت صبح روز دوشنبه سیر صعودی هفته‌های اخیر خود را ادامه داد. شتاب گرفتن فعالیت‌های اقتصادی همزمان با افزایش واکسیناسیون کرونا و نیاز مبرم کشورهای مختلف به منابع انرژی از دلایل اصلی صعود کم‌سابقه بهای جهانی طلای سیاه عنوان می‌شود.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۱۸ سنت افزایش، معادل ۱.۴ درصد، به ۸۳ دلار و ۵۷ سنت رسید. بهای شاخص برنت هفته گذشته ۴ درصد صعود را پشت سر گذاشته بود. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه امریکا) با ۱ دلار و ۴۹ سنت افزایش، معادل ۱.۹ درصد، ۸۰ دلار و ۸۴ سنت معامله شد که از اواخر سال ۲۰۱۴ بی‌سابقه است. بهای این شاخص نفتی نیز هفته گذشته ۴.۶ درصد افزایش را تجربه کرده بود.

همزمان با افزایش جهانی واکسیناسیون کرونا، تعداد بیشتری از مردم از شرایط مرتبط با قرنطینه خارج می‌شوند و همین امر به افزایش فعالیت‌های اقتصادی منجر می‌شود. نفت برنت در ۵ هفته اخیر و نفت پایه آمریکا در ۷ هفته اخیر سیری صعودی را پشت سر گذاشته اند. همچنین بهای زغال‌سنگ و بنزین در هفته‌های اخیر با افزایش مواجه شده است.

شرایطی که کارشناسان برای توصیف آن از عبارت «بحران انرژی» استفاده می‌کنند، پیش‌بینی‌هایی را درباره کمبود منابع انرژی در ماه‌های سرد پیش رو برای نیم‌کره شمالی به همراه داشته است. اوپک نیز در روزهای آینده گزارش ماهانه تولید نفت خود را منتشر می‌کند.

پربیننده ترین خبرها