مذاکرات ایران و سعودی بهترین گزینه برای مهار اسرائیل است

مذاکرات ایران و سعودی بهترین گزینه برای مهار اسرائیل است
دوشنبه 19 مهر 1400 - 22:30

ناظران امور منطقه‌ای با هشدار درباره تحرکات بارز صهیونیست‌ها در منطقه غرب آسیا، تصریح می‌کنند که هدف، نگه داشتن این منطقه در وضعیت بی‌ثباتی و تنش‌آلود است.

العالم- درگوشی

از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در منطقه، جنگ‌های داخلی و تروریستی با استقبال دولت در سایه‌ی آمریکا آغاز شده است.

اراضی فلسطین اشغالی نقطه آغازی جنگ‌هایی بوده که در منطقه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. رژیم صهیونیستی جنایات متعددی علیه ملت فلسطین مرتکب شده و باعث کشتار و هرج و مرج در این سرزمین مقدس شده است.

جنایات رژیم صهیونیستی فقط علیه ملت فلسطین نبوده بلکه آن از بحران سوریه و حمایت غرب از این بحران بهره‌برداری کرده و اراضی سوریه را هر از گاهی هدف حملات تجاوزکارانه قرار می‌دهد و از گروه‌های تروریستی مسلح که جنایات وحشیانه‌ای را با حمایت آمریکا و ترکیه در شمال سوریه مرتکب می‌شوند، پشتیبانی می‌کند.

رژیم صهیونیستی در اقدام تحریک‌آمیز جدید، به نحوی با مه‌آلود کردن روابط میان ایران، آذربایجان و ارمنستان، وارد عرصه منازعه با جمهوری اسلامی شد و تلاش می‌کند آذربایجان را به جبهه‌ای در رویارویی با ایران تبدیل کند که در مرزهای استراتژی آن واقع است.

در سایه این تحولات، تل‌آویو مذاکرات جاری میان تهران و ریاض را که با نظارت عراق انجام می‌شود، رصد می‌کند تا مانع ادامه این مذاکرات و جلوگیری از برقراری روابط میان طرفین شود.

مواضع تحریک‌آمیز غرب علیه ایران، که از طریق رژیم صهیونیستی در شمال عراق پیاده می‌شود، یکی از پرونده‌هایی است که تهران آن را مطابق با سیاست خارجی‌اش، بررسی می‌کند. ناظران مسائل ایران می‌گویند، موساد گروه تروریستی در شمال عراق را تسلیح می‌کند، باید روزی بهای این سیاستش را بپردازد.

تلاش‌های اسرائیل برای مانع‌زایی در مسیر کشورهای منطقه که برای تدوین سیاست منطقه‌ای ‌مبتنی بر حسن همسایگی و همکاری سازنده جهت دستیابی به راه‌حل‌های برای بحران‌ها گام برمی‌دارند، از سوی غربی‌ها مورد حمایت می‌شود.

ناظران مسائل منطقه می‌گویند، اگر مذاکرات ایران و سعودی در مسیر درست باشد و تحت فشارهای آمریکایی- صهیونیستی قرار نگیرد، منطقه به تدریج به محیطی امن برای ملت‌ها تبدیل خواهد شد، و به دنبال این مذاکرات، کانال‌های تماس متعددی میان کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی با دولت سوریه ایجاد می‌شود و جنگ یمن پایان می‌یابد و ثبات و آرامش به عراق، لبنان، سودان و لیبی برمی‌گردد و مداخلات خارجی‌ها در امور منطقه کم می‌شود.

پربیننده ترین خبرها