وزیر خارجه هند قبل از سفر به ارمنستان، با لاوروف دیدار کرد

وزیر خارجه هند قبل از سفر به ارمنستان، با لاوروف دیدار کرد
سه شنبه 20 مهر 1400 - 13:30

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند که قرار است برای سفری دو روزه به ارمنستان برود، روز سه شنبه (امروز) در حاشیه نشست «سیکا» در قزاقستان با همتای روس خود دیدار کرد.

العالم - آسیا

طبق اعلام مقام‌ها و رسانه‌های هندی وزیر خارجه این کشور در حاشیه «کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا» (سیکا) دیدار کردند.

روزنامه هندوستانی «هندو» خبر داد، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه این کشور با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مسائل مرتبط با افغانستان و منطقه «ایندوپاسیفیک» رایزنی کرد.

دیدار وزرای خارجه دهلی نو و مسکو در حاشیه «کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا» (سیکا) در قزاقستان برگزار شد.

سیکا سازمانی است که در حال حاضر ۲۷ عضو اصلی و چندین عضو ناظر دارد و مقر دبیرخانه آن در قزاقستان است.

طبق گزارش رسانه‌های هندی، جایشانکار با لاوروف ضمن صحبت درباره روابط دوجانبه هند و روسیه درباره مسائل مرتبط با افغانستان و منطقه ایندوپاسیفیک تبادل نظر کرد.

وی در توییتی درباره این دیدار نوشت: «خوب است با سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست سیکا در نور سلطان صحبت کردیم. پیشرفت همکاری‌های دوجانبه‌مان را مورد توجه قرار دادیم. همچنین در مورد افغانستان و ایندوپاسیفیک تبادل نظر کردیم».

رایزنی این دیپلمات ارشد دهلی نو با همتای روس خود در شرایطی انجام شده که هند به رغم روابط خوبش با روسیه، با آمریکا در مسائل مرتبط با ایندوپاسیفیک (مناطق حائل بین اقیانوس هند و آرام) و ضدیت با چین مواضع مشترکی دارد.

وزیر خارجه هند قرار است از قزاقستان به ایروان پایتخت ارمنستان برود.

پیشتر وزارت خارجه هند خبر داده بود که سوبرامانیام جایشانکار طی روزهای ۱۲ و ۱۳ اکتبر (۲۰ و ۲۱ مهر) طی سفر کاری به ایروان با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارمنستان دیدار می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها