قاهره در تدارک اولین گفت‌وگو میان سیسی و اسد

قاهره در تدارک اولین گفت‌وگو میان سیسی و اسد
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 11:05

منابع ویژه مصری از تدارک مقامات در قاهره برای هماهنگ کردن تماس تلفنی میان روسای جمهور مصر و اسد طی چند روز آینده، خبر دادند.

العالم- مصر

به گزارش العالم، وب‌سایت "العربی الجدید" به نقل از منابع ویژه مصری تصریح کرد، تماس تلفنی قریب‌الوقوع میان "بشار اسد" و "عبدالفتاح السیسی"- که اولین تماس از نوع خود است- در چارچوب طرح و سیاست مصر برای گسترش نقش قاهره در پرونده سوریه و نیز در سایه تلاش‌های طرف مصری برای همگام‌سازی با ترکیه درخصوص پرونده‌های منطقه، انجام خواهد شد.

در همین راستا، منابعی دیگر اعلام کردند که "تماس‌های امنیتی میان مصر و ترکیه با سرعتی خوب و منظم در حال پیشرفت است و بازدیدهای هیئت‌های امنیتی میان دو کشور نیز به طور منظم و حداقل هر ماه یک بار انجام می‌شود".

به گفته منابع مذکور، طی نشستی که اخیرا میان مسئولان امنیتی دو کشور انجام شد یک مسئول بلندپایه مصری تأکید کرد که "قاهره رهبری ترکیه بر منطقه عربی را نمی‌پذیرد با این حال می‌تواند مشارکت با آنکارا را در این زمینه بپذیرد."

منابع مذکور همچنین فاش کردند که مصر اخیرا پرونده سوریه را در راس پرونده‌های مهم میان دو کشور قرار داده و در آخرین نشست با طرف ترکی، مجموع شروطی درباره نقش آنکارا در سوریه ارایه کرده است. که البته این شروط مصری، بعد از رایزنی‌ها با مسئولان در سوریه مطرح شده است.

منابع مصری خاطرنشان کردند، به دلیل اینکه طرف ترکی واکنش‌ شفافی به این شروط نشان نداده، احتمالا پیشرفت بزرگی در روابط میان دو کشور تا پایان سال جاری ایجاد نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها