آتش سوزی؛ بزرگراه اصلی کالیفرنیا مسدود شد

آتش سوزی؛ بزرگراه اصلی کالیفرنیا مسدود شد
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 12:09

پایگاه خبری اکسیوس از مسدود شدن یک بزرگراه اصلی مرکزی در کالیفرنیا و تخلیه منازل در پی بروز یک آتش سوزی گسترده در این ایالت خبر داد.

العالم - آمریکا

به نقل از پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس، بزرگراه اصلی مرکزی کالیفرنیا به دلیل آتش سوزی در شمال "سانتا باربارا" که باعث تخلیه خانه ها در روز سه شنبه شد همچنان بسته مانده است.

مقامات می گویند این آتش بدون کنترل که بعد از ظهر دوشنبه در حوالی منطقه حفاظت شده "الی سال" (Alisal) شعله ور شد، اکنون هشت هزار هکتار از اراضی منطقه را در برگرفته و با وزش باد توانسته بزرگراه اصلی را مسدود کند.

گفته می شود علاوه بر مسدود شدن بزرگراه و تخلیه اماکن و اردوگاه های نزدیک، پارک دولتی "ال کاپیتان" نیز بسته و یک مرکز تخلیه موقت در پارکینگ یک مدرسه در جنوب شهرسانتا باربارا ایجاد شده است.

«اندرو مدسن» سخنگوی جنگل ملی لس پادرس به روزنامه لس آنجلس تایمز گفت که علاوه بر وزش باد، آتش نشانان نگران سوخت در این منطقه هستند، زیرا آخرین باری که این منطقه دچار آتش سوزی شد، سال ۱۹۵۵ بود.

گفته می شود بادهای خشک شمالی عامل این شرایط هستند. به عقیده کارشناسان مطالعات نشان می دهد که غرب ایالات متحده شاهد آتش سوزی های مکرر و بزرگتر است زیرا تغییرات آب و هوایی الگوهای بارش، دما و زمان فصل های مرطوب و خشک را تغییر می دهد.

ایالت های جنوبی و بخصوص غرب آمریکا به علت تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی هر ساله در ماه های شهریور شاهد آتش سوزی های مهیبی است.

به گزارش ایرنا، ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ شاهد بدترین فصل حوادث آتش سوزی طی سالیان گذشته بود، بطوریکه در مجموع بیش از چهار میلیون و ۱۰۰هزار جریب (بیش از یک میلیون و ۶۵۰هزار هکتار) از اراضی این ایالت در آتش سوخت. این میزان در مقایسه با فصل آتش سوزی در سال ۲۰۱۸ در این ایالت دو برابر گزارش شد. تنها پنج آتش سوزی مهیب در سال ۲۰۲۰ در آمریکا رخ داده که درتاریخ این ایالت بی‌سابقه گزارش شدند.

پربیننده ترین خبرها