چراغ سبز محمود عباس برای آشتی با حماس

چراغ سبز محمود عباس برای آشتی با حماس
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 16:20

برخی منابع در جنبش فتح از چراغ سبز رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برای احیای پرونده آشتی با جنبش حماس خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

یک مسئول برجسته جنبش فتح در کرانه باختری گفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای احیای پرونده آشتی با جنبش حماس و دیدار با اعضای این جنبش جهت بررسی نقاط اختلاف چراغ سبز نشان داده است.

این مسئول جنبش فتح مدعی شد که محمود عباس ابدا با دیدار با حماس چه در فلسطین و چه در خارج از آن مخالف نبوده بلکه مواضع حماس در پرونده‌های آشتی سرسختانه و ضد و نقیض است و همین امر باعث رکود در این پرونده است.

وی از تحرکات آمریکا و برخی کشورهای عربی برای بازگرداندن جنبش‌های فتح و حماس به میز گفت‌وگوها و بررسی موانع پیش‌روی تشکیل دولت وحدت ملی خبر داد.

روزنامه «رأی الیوم» به نقل از این مسئول فتح نوشت که عباس دستوراتی برای تشکیل هیأت این جنبش با هدف اجرای دیدارهای جدید با رهبران حماس در مصر صادر کرده است و احتمالا این هیأت به ریاست عزام الأحمد و بنابه دعوت دستگاه اطلاعات مصر به این کشور اعزام خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد که روزهای آینده شاهد تحرکات مصر در پرونده آشتی فتح و حماس خواهد بود.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «هااآرتص» از فشار آمریکا و مصر بر تشکیلات خودگردان فلسطین برای تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین به منظور تثبیت آتش‌بس طولانی مدت در غزه و بازسازی این منطقه خبر داده بود.

این روزنامه نوشت که نام «سلام فیاض» نخست وزیر اسبق فلسطین به عنوان نخست‌وزیر دولت وحدت ملی مطرح است و با وجود اینکه امکان تشکیل چنین دولتی اندک است اما دو طرف (فتح و حماس) مجبور هستند در این خصوص انعطاف نشان دهند تا به مخالفت با هر گونه پیشرفت در زمینه تشکیل دولت متهم شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها