فرمانده نیروی هوایی ارتش: توسعه کمی و کیفی بدون امنیت امکان پذیر نیست

فرمانده نیروی هوایی ارتش: توسعه کمی و کیفی بدون امنیت امکان پذیر نیست
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 17:36

فرمانده نیروی هوایی ارتش امنیت را مهم ترین مولفه توسعه دانست و گفت: توسعه کمی و کیفی بدون امنیت امکان پذیر نیست و در دنیای امروز امنیت، دانش بنیان و فناور محور شده است.

العالم - ایران

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در جمع دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری با اشاره به موضوع امنیت گفت: شما دانشجویان دانشگاه هوایی مفتخرید که زیرساخت‌های اساسی حفظ و ایجاد امنیت را با عزم و اراده خود فراهم سازید؛ بدون شک هر گامی که در جهت این هدف بزرگ بر می‌دارید مورد رضای الهی و تاکید فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) است به نحوی که ایشان دانشگاه را مرکز تربیت قوه عاقله جامعه می‌دانند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: هر سال و در آغاز سال تحصیلی جدید، جوشش دوباره‌ای در مسیر پیشرفت علمی، فنی و تعالی فردی و سازمانی آغاز می‌شود؛ دانشگاه هوایی به عنوان مهد تعلیم و تربیت افسران متعهد و متخصص، پویایی بیشتری می‌یابد، تقارن با شکوه آغاز فصل علم و دانش با هفته دفاع مقدس و درس‌های این وقایع می‌تواند برترین دانشگاه و سازنده‌ترین کلاس برای کشف و کسب آموزه‌های عمیق انسانی، معرفتی و الهی باشد.

وی با شرح آرمان‌های نیروی هوایی ارتش که تحقق خواسته‌های فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) است، گفت: ارتقا توان و آمادگی‌های رزمی در پاسخگویی هوشمندانه به هر سطح و نوع از تهدیدهای هوایی، رشد سرمایه انسانی با رویکرد ساخت نیروی هوایی دانشمند تراز نظام اسلامی و تعامل اثربخش و هم افزا با مجموعه بزرگ ارتش و بخش‌های ذیربط لشکری و کشوری از جمله ماموریت‌های این نیرو است.

سرتیپ واحدی با اشاره به اینکه دانشگاه هوایی پرارزش ترین منبعی است که نیروی هوایی برای تحقق فرامین فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) در اختیار دارد، گفت: دانشگاه نیروی هوایی همواره نقش اصلی را در پیشرفت و توسعه نیروی هوایی در سطح مادی و معنوی ایفا می‌کند، از این رو نقش دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در بهبود توان رزمی، توسعه و ارتقای دانش و تکنولوژی و ساخت نیروی هوایی دانشمند و پاسخگویی هوشمندانه در هر سطح و نوع از تهدید اجتناب ناپذیر است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: دانشجو و استاد بودن در این دانشگاه افتخار بزرگی است و شما که لباس نیروی هوایی الهی را بر تن کرده‌اید آماده دفاع هوشمندانه از کیان ایران زمین و از هویت اسلامی، ملی و انقلابی هستید و با توکل به خداوند منان و با بصیرت علمی و فراگیری دانش نظامی امنیت را برای ملت عزیزمان و منطقه فراهم می‌سازید.

وی با تاکید بر اینکه در علوم و فناوری های نظامی نمی‌توان به بیگانگان وابسته بود، بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز دانش و فناوری‌های هوایی در دستان پرتوان فرزندان این مرز و بوم و در دانشگاه هوایی شهید ستاری قرار دارد .

سرتیپ واحدی اظهار کرد: دانشگاه هوایی شهید ستاری در آزمایش‌های دشوار و بسیار مهمی ثابت کرده است که می‌تواند نیازهای دانشی و فناورانه نهاجا را تامین کند؛ مفتخریم که با کمک شما اندیشمندان و محققان توانسته‌ایم امنیت هوایی کشور را با اقتدار، افتخار و سربلندی و عزت حفظ و کلیه سامانه های هوایی را به روز و عملیاتی کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه اقتدار نیروی هوایی وابسته به آموزش ها، ابتکارات علمی، نوآوری‌های عملیاتی، تحقیقاتی و پیشرفت‌های علمی گوناگون است، گفت: عامل بسیار مهمی که نباید از آن غافل شد، ابعاد تربیتی، روحیه، معنویات و اخلاق است که اهمیت و نقش فوق العاده‌ای در اقتدار نیروی هوایی دارد و بدون آن نمی‌توان ادعا کرد که نیروی هوایی از اقتدار کافی برخوردار است.

وی اضافه کرد: این امر نیز به دست پرتوان فرماندهان و استادان محقق خواهد شد و باید اقتدار همراه با عقلانیت که رهبر فرزانه انقلاب در مراسم اخیر به آن تاکید داشتند، در همین دانشگاه نهادینه شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها