رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ پایان یافت

رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ پایان یافت
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 19:48

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور گفت: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده روز چهارشنبه در تشریح روند رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، اظهارکرد: این رزمایش بدون هیچگونه حادثه‌ و اتفاق خاصی و با رعایت تمام اصول ایمنی پایان یافت و به تمام اهدافی که در طرح رزمایش طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شده بود دست پیدا کردیم.

وی افزود: نظم و انضباط خاصی که در کلیه یگان‌های شرکت‌کننده اعم از ارتش و سپاه در این رزمایش حاکم بود، مثال زدنی و درصد بسیار زیادی از موفقیت ما در این رزمایش، مرهون همین نظم و انضباط است.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده ادامه داد: تاب‌آوری و توانمندی سامانه‌های پدافند هوایی به‌ویژه سامانه‌هایی که طی یک سال گذشته به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور اضافه شده‌اند و در سازمان رزم پدافند هوایی قرار گرفتند، خیلی بیشتر از برآوردهای علمی و آن چیزی بود که در نشریات این سامانه‌ها قید شده بود.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان از موفقیت زیاد در طراحی و تولید سامانه‌های بومی پدافند هوایی کشور بود، خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که همه سامانه‌هایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند، اعم از سامانه‌های راداری، موشکی و جنگ الکترونیک همگی بومی و تولید شده به دست دانشمندان و متخصصان کشورمان است.

وی گفت: شاهد همکاری و همراهی بسیار خوب یگان‌های عمل‌کننده اعم از ارتش و سپاه در پیروی از دستورات صادره از سوی فرمانده رزمایش و شبکه یکپارچه پدافند هوایی بودیم و در ارزیابی‌هایی که انجام گرفت، همه یگان‌ها نمره بسیار بالایی اخذ کردند.

سرتیپ رحیم‌زاده عنوان کرد: عملکرد مراکز فرماندهی و کنترل در اختیار قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور بسیار خوب بود و ما به صورت تاکتیکی در کنار سامانه‌های راداری و موشکی، مراکزی را بعنوان مراکز فرماندهی و کنترل در منطقه عمومی رزمایش مستقر کردیم که این مراکز به صورت مشترک با کارکنان ارتش و سپاه اداره می‌شود و این مراکز در این رزمایش عملکرد بالای خودشان را توانستند نشان دهند.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور، حضور پررنگ فرماندهان عالی نیروهای مسلح در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ را بیانگر اهمیت این رزمایش برشمرد و گفت: تمرینات بسیار پیچیده‌ای در این رزمایش انجام شد به طوریکه در نوع خود برای اولین بار صورت می‌گرفت مانند تمرین رزم پدافند هوایی در شب و در محیط جنگ الکترونیک مطلق و یا تهاجم به منطقه رزمایش از سمت و جهت‌های مختلف که همه این تهدیدات و پرنده‌های مهاجم یک به یک مورد اصابت موشک‌های پدافند هوایی قرار گرفتند.

وی افزود: ارتباط پایدار و چند لایه در این رزمایش باعث شد تا اقدامات سایبری نیروهای متخاصم موثر نباشد و در تمام طول رزمایش از ارتباطات امن، پایدار و چند لایه برخوردار باشیم.

امیر رحیم‌زاده با اشاره به اقدامات حفاظتی و فرهنگی و رسانه‌ای در این رزمایش، تصریح کرد: اقدامات ارزشمند اصحاب رسانه از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف بویژه رسانه ملی و صداوسیمای مرکز سمنان از جمله نقاط مثبت این رزمایش به شمار می‌رود که توانستند لحظات حماسی این رزمایش را به سمع و نظر ملت شریف ایران برسانند.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور اظهار داشت: پیام این رزمایش روشن است؛ برای ملت‌مان پیامی دلگرم کننده دارد و با این اقتدار و هماهنگی که در عملکرد نیروهای این رزمایش دیدیم می توانیم ادعا و اثبات کنیم که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از یک آسمان بسیار امن برخوردار است و همه هواپیماهایی که مجاز هستند از آسمان کشورمان استفاده کنند، با امنیت کامل به سفرشان ادامه می دهند.

وی ادامه داد: پیام خاصی این رزمایش برای دشمنان دارد و آن هم اینکه باید بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با توکل به خدا و با اتکا به دستان توانمند دانشمندان جوانش و با برخورداری از رزمندگانی که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) از ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در حال اجرای ماموریت هستند، این آمادگی را دارند تا دفاعی همه‌جانبه از آسمان کشور داشته باشند.

به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، سرتیپ رحیم‌زاده عنوان کرد: اگر کسی خدای نکرده خیال خامی به سرش زده باشد و قصد تعرض به آسمان جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، قطعا با واکنش قاطع و پاسخ دندان‌شکن نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور عملکرد نیروی هوایی ارتش در این رزمایش را قابل تحسین برشمرد و گفت: نیروی هوایی با در اختیار گرفتن هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین از ارتش و سپاه توانستند نقش نیروی نارنجی یا متخاصم را به خوبی ایفا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت عزیزمان بدانند که آسمان جمهوری اسلامی ایران برای آنها آسمانی امن است و دشمنان هم باید بدانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، آماده دفاع هستند و تأمین منافع ملی و امنیت کشور و امنیت دریا و زمین و آسمان، خط قرمز ما است.

پربیننده ترین خبرها