گشایش روزنه جدید در همکاری‌های نظامی-دفاعی ایران و پاکستان

گشایش روزنه جدید در همکاری‌های نظامی-دفاعی ایران و پاکستان
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 20:04

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را گشایش روزنه جدید به سمت تقویت همکاری‌های نظامی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور برادر دانست.

العالم ـ آسیا

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، در دیدار امروز (چهارشنبه) سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» و هیات بلندپایه نظامی کشورمان با ژنرال «ندیم رضا» در مقر فرماندهی ارتش پاکستان، طرفین درباره موضوعات مختلف مورد علاقه متقابل، همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی، مبارزه با تروریسم، وضعیت منطقه‌ای به ویژه تحولات افغانستان رایزنی کردند.

در بیانیه ارتش پاکستان به نقل از اظهارات رئیس ستاد مشترک این ارتش آمده است: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در پی همکاری‌های دوجانبه موثر نظامی و راهبردی در خصوص بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی دیدگاه مشترکی دارند.

وی تاکید کرد: سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پاکستان به مثابه گشایش مرحله جدیدی در تقویت روابط نظامی، دفاعی و امنیتی بین دو کشور برادر است.

روابط عمومی ارتش پاکستان افزود: مقام‌های ارشد نظامی دو کشور ضمن بررسی اقدامات برای افزایش سطح و دامنه تعاملات نظامی بین دو کشور، متعهد به تعمیق بیشتر این روابط شدند.

هر دو طرف تاکید کردند که مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان باید "مرزهای صلح و دوستی" باشد.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان به نقل از اظهارات سردار باقری آمده است: مقام بلندپایه نظامی ایران از حرفه‌ای بودن نیروهای مسلح پاکستان قدردانی و فداکاری‌های آن‌ها در مبارزه با تروریسم را ستود.

گفتنی است، سردار سرلشکر باقری در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان، روز چهارشنبه به ترتیب با ژنرال باجوا فرمانده ارتش، ژنرال ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش و عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

در این دیدارها، بررسی آخرین وضعیت روابط دو کشور در ابعاد نظامی، امنیتی، راهبردی و راهکارهای توسعه این روابط مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.

در این مذاکرات مسائل مهم مرتبط با توسعه امنیت مرزهای مشترک ایران و پاکستان، صلح و ثبات منطقه‌ای، جهان اسلام به ویژه ضرورت همفکری برای بازگشت صلح و امنیت در افغانستان‌ مورد بررسی قرار گرفت. همچنین یافتن راه‌های حل مسائل جهان اسلام شامل افغانستان‌ و یمن مورد تاکید قرار گرفت.

چالش‌های فی مابین کشورهای اسلامی که ناشی از مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنین پدیده تروریسم که طی سال‌های اخیر گسترش یافته است، از محورهای اصلی این مذاکرات بود.

هیات بلندپایه نظامی ایران بر توجه به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی میان دو کشور نیز تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها