واکنش پدافند هوایی ارتش سوریه به اهداف متخاصم در آسمان تدمر

واکنش پدافند هوایی ارتش سوریه به اهداف متخاصم در آسمان تدمر
پنج‌شنبه 22 مهر 1400 - 00:48

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که پدافند هوایی این کشور در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان شهر «تدمر» واقع در حمص هستند.

العالم - سوریه

رسانه‌های سوری بامداد پنجشنبه از احتمال وقوع حمله هوایی به استان «حمص» خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که پدافند هوایی این کشور در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان شهر «تدمر» واقع در حمص هستند.

شبکه «الجزیره» به نقل از منابع سوری نوشت که حمله هوایی به جنوب تدمر، از منطقه «التنف» واقع در نزدیکی مرز سوریه-عراق سرچشمه گرفته است.

این در حالی است که ساعاتی پیش از وقوع این حمله، کانال «صابرین‌نیوز» در خبری اختصاصی گزارش داده بود: «هواپیماهای اسرائیلی و آمریکایی در حال انجام پروزاهای جاسوسی و شناسایی گسترده بر فراز مکان استقرار گروه‌های مقاومت در نوار مرزی با سوریه هستند».

منابع خبری عربی در ادامه به نقل از رسانه‌های سوری نوشتند که جنوب تدمر هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

خبرگزاری سانا دقایقی بعد به نقل از یک منبع در ارتش سوریه گزارش داد: «حدود ساعت ۲۳:۳۴ شامگاه سیزدهم اکتبر ۲۰۲۱، دشمن اسرائیلی حمله هوایی را از سمت منطقه التنف به سمت منطقه تدمر انجام داد و یک برج ارتباطی و برخی نقاط اطراف آن را هدف قرار داد که منجر به خسارات مادی شد».

پیش از این رسانه‌های سوری گزارش داده بودند که در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه «تی-۴» در شامگاه جمعه شانزدهم مهر، شش سرباز ارتش سوریه مجروح شده‌اند.

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی معمولا با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها